رسته‌ها
اطلس تاریخ اسلام
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 18 رای
این کتاب نوشته حسین مؤنس پژوهشگر و دانشمند معاصر مصری در سال 1985 در قاهره میباشد که به توصیه رهبر جمهوری اسلامی ایران ، آیت الله خامنه ای و توسط انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در سال 1375به فارسی ترجمه شد.

حسین مؤنس محقق و مورخ مصری است که در سال ۱۹۱۱م در شهر سوئز (همان قلزم سابق) در ناحیه شرقی دلتای نیل به دنیا آمد و در ۱۹۹۶م از دنیا رفت. وی دارای کتابهای مختلفی است که در این میان، اطلس تاریخ اسلام او اهمیت ویژه ای دارد.
این کتاب در حقیقت یک کتاب جغرافیایی-تاریخی است که حاوی نمودارهای سلسله های حکومت گر، نقشه های قلمرو جغرافیایی دولت ها، و نمودارهای سیر حرکت و توسعه قدرت مکانی خلفا و حکام به همراه توضیحات لازم است.

حسین مونس در مدت 14 سال با همکاری عده ای از مورخان معروف کشورهای اسلامی کتابی را فراهم آورده است که در آن سعی شده اطلاعات کاملی درباره تاریخ و جغرافیای اسلام به محققان و علاقه مندان ارایه شود. اطلس تاریخ اسلام اطلسی تخصصی و دارای 270 نقشه تمام رنگی و جدول است . فصل های این کتاب از فتوحات اسلام ، شام، عراق، ایران ، ماوراءالنهر و سند گرفته تا مصر، مغرب، اندلس ، بیان مسئله مربوط به کشورهای اسلامی در آفریقا تحت عنوان مسلمانان در بحر المتوسط از صدر اسلام تا زمان حاضر، تاریخ عثمانی از زمان سلطه ترکان سلجوقی تا امروز، بیان وضع اقتصادی جهان اسلام طی دو قرن گذشته ، گسترش تدریجی مستملکات امپراتوریهای انگلیس، فرانسه و .... اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام مورد توجه قرار گرفته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
726
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
omidrouzdar
omidrouzdar
1398/11/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اطلس تاریخ اسلام

تعداد دیدگاه‌ها:
1
عالیه دست آپلود کننده محترم درد نکنه
توصیه میشه کسانی که علاقه مندن زودتر دانلود کنن چون ممکنه مشمول قانون "با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد." بشه و لینک دانلودش رو بردارن!!
اطلس تاریخ اسلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک