رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
شناخت اساطیر مصر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 11 رای
نویسنده:
مترجم:
باجلان فرخی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 11 رای
سیمای جذاب مصر با معابد، اهرام و آرامگاه‌های خرسنگی و باستانی این سرزمین پیوند دارد. این اسناد یادمان نظام باورهایی است که چند هزار سال بر دره نیل چیره و با وجود بسیاری این آثار هنوز هم دانش ما از این اعتقادات کامل نیست. در این کتاب به شناخت اساطیر مصر پرداخته شده است؛ از قبیل کیش‌ها و خدایان، آفرینش جهان، زندگانی بعد از مرگ، گسترش کیس اوزیریس و .... .
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1398/11/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شناخت اساطیر مصر

تعداد دیدگاه‌ها:
3
ایزیس در اعتقادات مصر باستان ( isis )
آیزیس الههٔ طبیعت، باززایی، ازدواج، تجسم ماهیت سحر و جادو و یکی از محبوب‌ترین الهه‌های مصر باستان به‌شمار می‌رود. او خواهر و همسر اوزیریس بود و از او صاحب فرزندی به نام حوروس گشت. در افسانهٔ اوزیریس او به دنبال جسد همسر خود، که توسط برادرش ست کشته شده بود می‌گشت. در یونان باستان با یو مطابق است. نام ایزیس به گفتهٔ پلوتارک به معنی «دانش» است.
ایزیس به صورت یک زن با یک دیسک خورشید شکل در بین شاخ‌های گاوی بر روی سرش مجسم می‌شود.
درود.
برخی ها یو اساطیر یونان را با ایزیس مصری ها سنجیدن. ولی این دو، یکی هستند. یو دختری زیبارو اهل آرگوس و کاهنه ی هرا ـی آرگوسی بود که زئوس شوریده ی او شد. درباره ی پدرش اختلاف هایی هست و او را از نوادگان ایناکوس پسر اوکئانوس (= خدای اقیانوس ها، واژه اقیانوس از همین نام گرفته شده) دانسته اند. زئوس با این دختر درآمیخت و هرا (= شهبانوی زئوس) به این جریان پی برد و آن دختر را به ریخت گاو ماده ای در می آورد. وی آرگوس سد چشم را برای نگهبانی بر آن ماده-گاو می گمارد. زئوس دلش بر دختر می سوزد و هرمس (= خدای تجارت/پیک خدایان) را برای رهایی دختر گسیل می دارد. دختر از زیر دست آرگوس در می آید، اما این پایان کار نبود و هرا خرمگسی را برای آزار او می گمارد و سپس همین حشره به پهلوی او می چسبد. دختر سرگشته شده و همه ی یونان را می گردد. نخست از شآخابی می گذرد که بعدها آن را شآخاب ایونی نام گذاشتن، و از تنگه های میان اروپا و آسیا گذشت که به مناسبت او، به بوسفور (= گذرگاهِ ماده-گاو) پرآوازه گشت. پس از سرگردانی در آسیا، به مصر در می آید و در آنجا مورد ارج گزاری قرار گرفته و ایزدبانوی مهمی می شود. مصریان او را با نام ایزیس می شناختند.
[quote='kdarsam1']
واینکه مجموعه این کتابها سالهااست که نایاب هستند امیوام که نسبت به عرضه سایر [/quote]
سلام.
این نسک ها همچنان چاپ می شوند و بنده چندتا ازشان را دارم.
سلام و خسته نباشید
با تشکر از اینکه کتاب شناخت اساطیر مصر را برای دانلود گذاشته اید
واینکه مجموعه این کتابها سالهااست که نایاب هستند امیوام که نسبت به عرضه سایر
کتابهای مجموعه نیز اقدام بفرمایید
با تشکر مجدد صمیمی
شناخت اساطیر مصر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک