رسته‌ها
اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب، مشتمل بر سلسله مقالاتی است از متفکر شهید استاد مرتضی مطهری که در حدود سال 1353 به طور مسلسل در مجله «مکتب اسلام» درج می‌گردید و در زمان حیات استاد توسط یکی از ناشران، بدون اطلاع ایشان به صورت رساله‌ای کوچک منتشر شده است. این کتاب از زمان انتشار تاکنون مانند سایر آثار استادمطهرید مورد استقبال فراوان تشنگان حقیقت و طالبان منطق اسلام در نظام خانوادگی قرار گرفته است.
می‌توان این کتاب را در ردیف آثاری قرار داد که با موضوع خانواده و زن مرتبط است. اگر کتاب نظام حقوق زن در اسلام، نظام حقوقی خانواده و بایسته‌های روابط حقوقی زن و مرد را تبیین می‌کند، کتاب اخلاق جنسی نیز «بخشی» از بایسته‌های اخلاقی و رفتاری رابطه زن و مرد را توضیح می‌دهد.
استاد مطهری در کتاب اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب تأکید می‌کند که عقیده به پلیدی غریزه جنسی مربوط به گذشته دنیای غرب است و اکنون افکاری از سوی غرب ترویج می‌گردد که بر اساس آن باید هر گونه قید و شرطی را در این زمینه برطرف نمود.
شهید مطهری در قسمت اول کتاب، اخلاق جنسی را قسمتی از اخلاق به معنای عام، شامل آن عده از عادات و ملکات و روش‌های بشری که با غریزه جنسی بستگی دارد، می‌داند. برخی از مصادیق آن عبارت است از: حیاء زن از مرد، غیرت ناموسی مرد، عفاف و وفاداری زن نسبت به شوهر، ستر عورت، ستر بدن زن از غیرمحارم، منع زنا، منع تمتع از غیر همسر قانونی، منع ازدواج با محارم، منع نزدیکی در ایام عادت و منع نشر تصاویر غیراخلاقی.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
92
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1398/11/13

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اخلاق جنسی در اسلام و جهان غرب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک