رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نوائب الدهور فی علائم الظهور - جلد ۱ و ۲

نوائب الدهور فی علائم الظهور - جلد ۱ و ۲
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
به تحقیق: سعید عرفانیان، محمدجواد اسلامی

درباره نشانه ‏های ظهور آثار ارزشمند بسیاری نگارش شده است. از جمله آثاری که به طور تفصیلی در این‏باره به نگارش درآمده است این کتاب است که در چهار جلد و هزار و ششصد و نود و پنج صفحه، به حدود چهارصد و هشتاد و چهار نشانه با استفاده از آیات و روایات اشاره می‏کند.
نویسنده با اشاره به فواید توجه به نشانه‏های ظهور، در معرفی این اثر می‏نویسد:... بر حسب تکلیف شرعی، بر خود لازم دانستم به قدر استعداد و توانایی خود آن آیات و علامات را که، در کتب فریقین متشتت و پراکنده نوشته شده و در دسترس همه کس، خصوصاً عوام نیست، جمع‏آوری کنم. از خود در صفحه روزگار به یادگار گذارم تا خواص و عوام را تذکره و تبصره باشد... این کتاب را مشتمل ساختم بر یک مقدمه و دوازده بخش و یک خاتمه.
در مقدمه نخست زندگی نامه حضرت مهدی(ع) به همراه وقایع مهم مربوط به آن نظیر غیبت صغرا و کبرا مورد اشاره قرار می‏گیرد، سپس به تعدادی از شبهات موجود در آن زمینه همچون طول عمر، چگونگی استفاده از امام غایب، علت غیبت و... پاسخ داده می‏شود.
بخش اول ویژه جمع آوری نشانه های ظهور است. در این بخش به عنوان های حدود چهارصد و هشتاد و چهار نشانه اشاره شده است.
بخش دوم به تبیین نشانه هایی که در آیات قرآنی به آنها اشاره شده است، می‏پردازد. نویسنده در این بخش با آوردن آیه مورد نظر، به روایاتی که در تبیین مفهوم آن از حضرات معصومین(ع) وارد شده است می‏پردازد.
در بخش سوم، دویست و بیست و دو روایت از پیامبر(ع) به همراه ترجمه و شرح لغات آن آمده است. در هر روایت به یک یا چند نشانه ظهور اشاره شده است.
در بخش چهارم، چهل و دو روایت از امیرالمومنین(ع) در این زمینه ارائه شده است. با این بخش مجموعه مطالب جلد اول به پایان می‏رسد.
به این ترتیب، در جلد دوم حدود صد و دو روایت از حضرت علی(ع)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع)، امام سجاد(ع)، امام باقر(ع) در تبیین بخش دیگر از نشانه های ظهور به چشم می‏خورد. مجموعه این احادیث در سه فصل تنظیم و ارائه شده است.
جلد سوم که مشتمل بر بخش های هشتم، نهم و دهم است، حدود صد و نود و دو روایت از امام صادق(ع)، امام باقر(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام حسن عسکری(ع)، امام زمان(ع) و اصحاب و تابعین درباره بخش دیگری از نشانه‏های ظهور به چشم می‏خورد.
در جلد چهارم که مجموعه مطالب آن در سیصد و هجده صفحه تنظیم شده است، در دو بخش، به پیش گویی‏های کاهنان، ستاره شناسان، دانشمندان علم حروف و جَفر، اهل کشف و شهود و همین طور اخبار تورات و انجیل و دیگر کتاب‌های آسمانی درباره ظهور و نشانه‏های آن پرداخته می‏شود.
لازم به ذکر است در پایان هر جلد، فهرست مطالب هر جلد به طور مجزا مورد اشاره قرار می‏گیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/11/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نوائب الدهور فی علائم الظهور - جلد ۱ و ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نوائب الدهور فی علائم الظهور - جلد ۱ و ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک