رسته‌ها
یولسیز (اولیس): جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 44 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 44 رای
خواننده گرامی
این نسخه الکترونیکی رایگان از کتاب یولسیز (جلد اول) مختص خوانندگان داخل ایران است. ناشر و مترجم این اثر از بخشی از حقوق خود چشم پوشی کرده اند تا این کتاب بدون حتی یک کلمه سانسور رایگان در اختیار خوانندگان داخل ایران قرار بگیرد...

اولیس یا یولسیز (به انگلیسی: Ulysses) نام رمان معروف جیمز جویس نویسندهٔ ایرلندی است که از شاهکارهای ادبیات مدرن به‌شمار می‌رود. تمام وقایع رمان اولیس در یک روز رخ می‌دهند. این کتاب که سومین اثر جیمز جویس است در سال ۱۹۲۲ در پاریس منتشر شد.
جویس در ابتدا این کتاب را به صورت داستانی کوتاه منتشر کرد که بخشی از مجموعهٔ دوبلینی‌ها بود و آن را یک روز از عمر آقای بلوم در وین نام نهاده بود؛ ولی مدتی بعد با آمیختن یکی از شخصیت‌های کتاب سیمای مرد هنرمند در جوانی به نام استیون ددالوس با آقای بلوم کتاب اولیس را نوشت. داستان اولیس ریشه در اساطیر یونانی و به خصوص اودیسهٔ هومر، شکسپیر، عهد عتیق و عهد جدید دارد. اشارات تلمیحی و بینامتنیتی، نزدیکی فرم و محتوا و ساختار پیچیدهٔ روایی از مشخصه‌های بارز ارزشِ ادبی این اثر می‌باشد. اولیس در صدر صد رمان برتر به انتخاب کتابخانه مدرن قرار دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
573
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
omidamrahi
omidamrahi
1398/10/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یولسیز (اولیس): جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
7
به به چشممون روشن. بلاخره طلسم ترجمه این کتاب شکسته شد.
لعنت بر سانسور و بر سانسور چی ...ننگ بر اداره سانسورچیان و رییس شان و رییس رییسشان تا ابد ... که دست ما را از شاهکارها ی ادبیات مدرن دور نگه داشتند. البته آن اداره و آن وزرات خانه و آن عقایدی که سبب می شد تحت آن سانسور واجب شود ، ستون هایش گچ شده و دیوارش ترک خورده ... حالا زمانه ای است که غیر از ادبیات زنده از نویسندگان مرده هم شکست می خورید. زیرا روح زمانه ی ما آزادی است.
ترجمه ی این کتاب همراه سانسوره دوست عزیز ؟
با سپاس از شما و خانم پدرام نیا و نشر نوگام، آیا جلدهای بعدی نیز منتشر خواهند شد؟
افسون کننده بی نهایت گویا مطلق با تار و پود زبان انسانی تنیده شده و سخن سرایی میکند
یولسیز (اولیس): جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک