رسته‌ها
چشمان بسته دهان های گشوده
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
کتاب «چشمان بسته دهان های گشوده» در پی واکاوی ریشه‌ها و عوامل شکل‌گیری آشوب‌های پس از انتخابات 88 است و سعی می‌کند پاره‌ای از راهکارهای محتمل برای کاستن از آسیب‌های چنین اتفاقاتی را ارائه کند.
بررسی ریشه‌ها و عوامل شکل‌گیری آشوب‌های پس از انتخابات 88 به عنوان یک طرح پژوهشی در سال 1388در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف و دکتر امیر محبیان به عنوان مجری این طرح تعیین گردید.
نویسنده در مقدمه این کتاب می نویسد: «فارغ از قضاوت‌های مختلفی که ممکن است پیرامون وضعیت پدیدآمده در سال 88 وجود داشته باشد، در یک نکته نمی‌توان تردید کرد و آن اینکه آن مقطع دارای اثراتی مهم بر پیکره اجتماع و نیروهای فعال در حوزه سیاست بود و طبعا در گذر زمان، هر جریان سیاسی قرائت خاص خود را از رخدادها به مثابه تاریخ خواهد نگاشت اما در این کتاب نویسنده سعی کرده به گونه‌ای فراتحلیل (MetaAnalysis) و با اتکا به تحلیل‌های موجود، به‌ویژه تحلیل‌های هواداران جریان سبز، ذهنیت طراحان، برنامه‌ریزان و تولیدگران فکری این جریان را بکاود و تا حد امکان به ژرفای تحلیل‌های آنها رسوخ کند.»
نویسنده در پژوهش خود تأکید می کند که در مباحث مطرح شده درخصوص وقایع پس از انتخابات 88 شاهد درصدی از حقیقت هستیم: «همانگونه که در سراسر تحلیل تأکید شده است، در بسیاری از تحلیلهای جریان مذکور، فارغ از آن که نگارنده یا بیان کننده آن کیست، شاهد درصدی از حقیقت در مباحث مطروحه هستیم، حقایقی که نباید تعصبات، باعث غفلت از آن شود.
بدون تردید فراتر از هرگونه منفعت جناحی و گروهی، عقل حکم می کند که حکمرانان، آینده کشور را از مناظر مختلف دیده و هیچ گزینهای را مورد غفلت قرار ندهند. تحلیل واقعه‌ای نظیر آشوبهای پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری باید از منظر جامعه شناسان، سیاستمداران، اقتصاددانان، دیپلماتها، روانشناسان اجتماعی و حتی هنرمندان بررسی شود و نظرات آنها برای جلوگیری از رخدادی مشابه یا کنترل آینده، مورد توجه قرار گیرد.
«بحران یا مسئله»، »ریشه های شکل گیری وقایع»، »عوامل شتابزا»، »تحلیل وضعیت و علل شکست جریان سبز»، »چشمانداز آینده از منظر هواداران جریان سبز» و «جمعبندی و راهکارهای رسیدن به وضع مطلوب» عناوین فصول یکم تا ششم این کتاب است.
در پایان کتاب نیز «روز شمار انتخابات 88» به عنوان پیوست کتاب درج شده است. خواندن این کتاب به جامعه شناسان، سیاستمداران، اقتصاددانان، دیپلماتها، روانشناسان اجتماعی و حتی هنرمندان توصیه می شود.
کتاب «چشمان بسته، دهان های گشوده» در 233 صفحه و با قیمت پنج هزار و 900 تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال1391 منتشر شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
235
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1398/11/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چشمان بسته دهان های گشوده

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چشمان بسته دهان های گشوده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک