رسته‌ها
فرهنگ اساطیر یونان و رم - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
نویسنده:
مترجم:
احمد بهمنش
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
مطالعه این کتاب که ترجمه فارسی آن در دو جلد تقدیم هموطنان عزیز می گردد، راهنمای بسیار پرارزشی برای زندگی و همچنین شامل مطالب سودمندی جهت اشتغال خاطر همگان خواهد بود. کتاب حاضر که مجموعه ای از تجارب پیشینیان و کوشش های بیدریغ آنها به منظور هموار کردن راه زندگی است، حاوی سودمندترین و جالب ترین قصه ها و داستانها می باشد و هر یک از آنها به مثابه مشعلی فروزان راهنمای مردم روشن بین و حقیقت جو خواهد بود.
اساطیر یونانی در طول حیات خود، یعنی پس از آنکه در دوره های پیش از تاریخ ابداع و ابتکار شدند، به طور کلی در سه مرحله تحولات و تغییراتی در آنها به ظهور پیوست. این مرحله را می توان مرحله حماسی، مرحله تراژیک و مرحله فلسفی نامید و در هیچیک از این مراحل تعیین صورت اصلی آنها (که اصولا اساس و منشا تاریخی یا جغرافیایی و یا مذهبی... داشته و برای توجیه آنها به حکایات عامیانه و فولکلوری متوسل می شدند)، نیست.
در هر یک از این ادوار مراحل مختلف هر دسته از نویسندگان و متفکرین، به طریقی خاص در تعبیر و تفسیر اساطیر کوشیده اند. چهره های اساطیری پیش از تاریخ در دوره حماسی به صورت واقعیتی زنده، جلوه گر شدند و قهرمان ها و شخصیت هایی از آنها بوجود آمدند؛ اساطیر از همان ایام به تفکر درباره عالم پرداخت و به عنوان محصول تجربیات گذشته بشر در معرض افکار قرار گرفت. آشیل، آگاممنون و هلن، شاید پیش از رواج دورهای ادبی مربوط به تروا وجود داشته اند ولی شخصیت واقعی آنها هنگامی جلوه کرد که شرح خصوصیات زندگی آنها به وسیله نویسندگان در افواه افتاد...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
535
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1398/10/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ اساطیر یونان و رم - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
3
[quote='Manocehr11']نقل قول از venuos:یه کمی دست و دلباز تر باشید امتیاز دهیتون خیلی کمه . ما عاشقای کتاب باید چقدر دیگه منتظر بمونیم .
اگر عاشق کتاب باشید باید مراعات کسانی را هم که این گنجینه بزرگ را در اختیار شما گذاشته اند بکنید، یک اشتراک یک ماهه هزینه ای کمتر از مصرف اینترنت چند روز شما دارد،ایا دسترسی کامل به چنین منابع و آثار ارزشمندی چند هزار تومان نمی ارزد؟ فارغ از آنکه در این راه انگیزه مضاعفی هم به فعالان این تارنما داده اید.[/quote]
کاملا موافقم. هزینه‌ی اشتراک اونقدر کمه و مزایای اون اونقدر زیاده که آدم شرم می‌کنه مثلا ۷ یا ۱۰ هزار تومن پول واریز کنه. بخصوص که بخش بزرگی از کتاب‌های این تارنما کار خود بچه‌های کتابناکه.خلاصه که هزینه‌ی اشتراک این تارنما از تخفیفی که خیلی از تارنماهای دیگه به ما میدن و احساس زرنگی می‌کنیم خیلی کمتره.
[quote='venuos']یه کمی دست و دلباز تر باشید امتیاز دهیتون خیلی کمه . ما عاشقای کتاب باید چقدر دیگه منتظر بمونیم . [/quote]
اگر عاشق کتاب باشید باید مراعات کسانی را هم که این گنجینه بزرگ را در اختیار شما گذاشته اند بکنید، یک اشتراک یک ماهه هزینه ای کمتر از مصرف اینترنت چند روز شما دارد،ایا دسترسی کامل به چنین منابع و آثار ارزشمندی چند هزار تومان نمی ارزد؟ فارغ از آنکه در این راه انگیزه مضاعفی هم به فعالان این تارنما داده اید.
یه کمی دست و دلباز تر باشید امتیاز دهیتون خیلی کمه . ما عاشقای کتاب باید چقدر دیگه منتظر بمونیم .
فرهنگ اساطیر یونان و رم - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک