رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

طریق عرفان: ترجمه و شرح رساله الولایه

طریق عرفان: ترجمه و شرح رساله الولایه
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 45 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 45 رای
ب‍ام‍ق‍دم‍ه‌ و ت‍ق‍ری‍ظ: ح‍س‍ن‌زاده‌ آم‍ل‍ی‌

شامل : مقدمه چاپ دوم ، فصل اول : درباره اینکه براى ظاهر این دین ، باطنى و براى صورت حقه اش ، حقایقى است ، فصل دوم : از آنجا که این نطام ، نظام اعتبارى و قراردادى نیست پس از چه واقعیتى برخوردار است ، فصل سوم : راهیابى به باطن عالم و اسرار غیب مخصوص انبیاء نیست بلکه براى همگان امکان پذیر است ، فصل چهارم : بعد از اثبات امکان شهود خدا طریق وصول و دستیابى به این کمال چیست ؟ ، فصل پنجم : درباره آنچه که انسان به کمال خویش نائل مى شود ......
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
MOHSEN FALLAHI
MOHSEN FALLAHI
1391/10/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی طریق عرفان: ترجمه و شرح رساله الولایه

تعداد دیدگاه‌ها:
10
[quote='mhjketabnak']سلام
ما نفهمیدیم کدوم کتاب رایگانه و کدوم نیست.
الان من همین کتاب رو از چند جای دیگه دانلود کردم.
الان با توجه به اینکه اینجا لینک دانلودش برداشته شده نمی دونم حالا اونا مجانی بودن؟ یا غیر قانونی؟
از کجا می شه اصلا فهمید که کتابی که تو اینترنت وجود داره برای دانلود اشکال داره یا نه؟[/quote]
دوست گرامی ! سایت کتابناک با رعایت حق نشر کتاب ، اقدام به درج لینک دانلود کتاب می گذارد، با این توضیح ، کتاب هایی که حق نشر دارند، لینک دریافت و دانلود کتاب ندارند، مانند کتاب حاضر که اگر به توضیحاتش نگاه کنید، متوجه می شوید که این کتاب به صورت مکرر چاپ شده است و آخرین تاریخ چاپ ق‍م‌: ک‍ت‍اب‍س‍رای‌ اش‍راق‌، ۱۳۸۲ می باشد. ضمن این که مصحح کتاب، ص‍ادق ح‍س‍ن‌زاده‌ است و بنابراین حق نشر فقط به خود نویسنده برنمی گردد. این که فرمودین : این کتاب را در سایت های دیگر می شود دانلود کرد، باید ذکر کنم : سایت های بسیاری در فضای مجازی بدون رعایت قانون حق نشر کتاب، کتاب هایی را که دارای حق نشر هستند، با لینک دریافت می گذارند و سایت کتابناک از این نظر با چنین سایت هایی تفاوت دارد و با رعایت قانون حق نشر کتاب در فضای مجازی فعالیت می کند.

سلام
ما نفهمیدیم کدوم کتاب رایگانه و کدوم نیست.
الان من همین کتاب رو از چند جای دیگه دانلود کردم.
الان با توجه به اینکه اینجا لینک دانلودش برداشته شده نمی دونم حالا اونا مجانی بودن؟ یا غیر قانونی؟
از کجا می شه اصلا فهمید که کتابی که تو اینترنت وجود داره برای دانلود اشکال داره یا نه؟
بیش از سی سال از درگذشت علامه طباطبایی گذشته.
پس این کتاب باید آزاد بشود !
اینروزها متاسفانه فکر میکنم جای عرفان وکتابهای عرفانی واقعا خالیه متاسفانه روزمرگیهای زندگی این دنیایی ما انقدر زیاد شده است که میترسم بگویم عرفان جایی ندارد در ان کجایند شیخ انصاری ها،رجبعلی خیاط ها وهزاران عزیزی که قدر ندانستیمشان وپر کشیدند..خودم را میگویم کمی به هوش باشیم...
چرا نمی شه دانلود کرد
بخدا یعنی این کتاب کمتر از محتویات فلسفیک هاست که صد جا لینک دارن؟
بی می ناب زیستن نتوانم آقا!!! چرا نمی زارن ما زندگی مونو کنیم
اگه گوشه ی این کتاب نوشته بود کانت یا وبر یا هایدگر یا فلسفیک های دیگه آمار دانلود و لینک به تیتراژکتاب های " آنچه یک دختر جوان باید بداند" یا رمان های میم.مودب پور یا ... می رفت بالا
اِی خدا...
با چشم هایی زمردی و پرفروغ!
ایهاالناس، جهان جای تن آسانی نیست
مرد دانا، به جهان داشتن ارزانی نیست
خفتگان را چه خبر زمزمه‌ مرغ سحر؟
حیوان را خبر از عالم انسانی نیست
داروی تربیت از پیر طریقت بستان
کادمی را بتر از علت نادانی نیست
روی اگر چند پری چهره و زیبا باشد
نتوان دید در آیینه که نورانی نیست
شب مردان خدا روز جهان افروز است
روشنان را به حقیقت شب ظلمانی نیست
پنجه دیو به بازوی ریاضت بشکن
کاین به سرپنجگی ظاهر جسمانی نیست
طاعت آن نیست که بر خاک نهی پیشانی
صدق پیش آر که اخلاص به پیشانی نیست
حذر از پیروی نفس! که در راه خدای
مردم افکن‌تر از این غول بیابانی نیست
زاهد و عابد و صوفی همه طفلان رهند
مرد اگر هست، به جز عالم ربانی نیست

با تو ترسم نکند شاهد روحانی روی
کالتماس تو به جز راحت نفسانی نیست
خانه پرگندم و یک جو نفرستاده به گور
برگ مرگت چو غم برگ زمستانی نیست
دست حسرت گزی ار یک درمت فوت شود
هیچت از عمر تلف کرده، پشیمانی نیست
ببری مال مسلمان و چو مالت ببرند
بانگ و فریاد برآری که: مسلمانی نیست!
آخری نیست تمنای سر و سامان را
سر و سامان به از این بی سر و سامانی نیست
آن کس از دزد بترسد که متاعی دارد
عارفان جمع نکردند و پریشانی نیست
وان که را خیمه به صحرای فراغت زده‌اند
گر جهان زلزله گیرد، غم ویرانی نیست
یک نصیحت ز سر صدق، جهانی ارزد
مشنو ار در سخنم فایده دو جهانی نیست
حاصل عمر تلف کرده و ایام به لغو گذرانیده،
به جز حیف و پشیمانی نیست
تا به خرمن برسد کشت امیدی که تو راست
چاره‌ کار به جز دیده‌ بارانی نیست
گر گدایی کنی، از درگه او کن، باری
که گدایان درش را سر سلطانی نیست
یارب، از نیست به هست آمده‌ صنع توایم
وانچه هست، از نظر علم تو پنهانی نیست
گر برانی و گرم بنده‌ مخلص خوانی
روی نومیدی‌ام از حضرت سلطانی نیست
ناامید از در لطف تو کجا شاید رفت؟
تو ببخشای که درگاه تو را ثانی نیست
سعدیا، گرچه سخندان و مصالح گویی
به عمل کار برآید، به سخندانی نیست
(*سعدی*) ای عجبا...انگار که استاد سخن این شعر رو 7 قرن پیش برای نسل ما سروده !
آثار علامه طباطبایی همه عالی اند. وقتی خود من این اثار را می خوانم واقعا در حیرت می مانم که چطور ممکن است یک روحانی تا این حد روشن بین باشد. روحانی به هر حال چنانچه از نامش پیداست روحانی است و نه فیلسوف. ولی ایشان واقعا فیلسوف بزرگی هستند و بر شانه های بزرگان قبل از خویش ایستاده اند. بزرگانی همچون ملاصدرا که واقعا نظریه ی حرکت جوهری ایشان انقلابی در علم و فلسفه است. خوشبختانه این سایت ارزشمند کلیات اسفار اربعه را جهت دانلود قرار داده است و جای تقدیر و تشکر دارد.
پورفر جان جوووووری کتابو خلاصه میکنی که دیگه احتیاج به کامل خوندنش نیست :))
شوخی کردم کارت درسته
ممنون خیلی عالی بود .
لطفا دوستان از این دسته کتاب ها بیشتر بزارند.(هم دنیویه هم اخروی!)
در فصل اول:
برای ظاهر دین باطنی را اثبات کرده و دلائل عقلی و نقلی را در این خصوص به کار گرفته است و تاکید نموده که در دو منابع اصیل قرآن و سنت،«معارف و رازها و علوم سرّی» نهفته است که «از دسترس ما مخفی مانده» و کسی جز خداوند متعال یا شخصی که خدا بخواهد و بپسندد ، دیگری از آن مطالب اسرارآمیز اطلاعی ندارد.
در فصل دوم:
برای روشن شدن کیفیت و نوع اسرار و حقایق دین به بیان ارتباط «عالم ماده و عالم مثال و عالم عقل» با یکدیگر پرداخته و خصوصیات هر یک از آن عوالم را به اختصار آورده است و چگونگی رهایی انسان از عوالم ماده و توجه به ماورای ماده را بیان فرمود است و اینکه چه عوالمی را پشت سر گذاشته و چه عوالمی را در پیش رو دارد.
در فصل سوم:
«راهیابی به باطن عالم و اسرار غیب و ارتباط با ماوراء طبیعت» را برای همگان امکان پذیر دانسته آن را منحصر به انبیاء الهی نساخته است و تاکید کرده که انسان می تواند با انقطاع از دنیا به اسرار عالم و باطن این نشئه ماده راه باید و آن را مشاهده کند حتی در همین نشئه برای اولیا اللّه «لقاء اللّه» امکان پذیر است.
در فصل چهارم:
«طریق وصول و دستیابی به شهود حقایق و لقاء اللّه» را بیان فرمود و یگانه طریق آن را ، طریق «معرفت نفس» دانسته که موجب پیدایش معرفت حقیقی می گردد و سالک در سایه آن به فنای ذاتی دست می یابد و توجه ذاتی را با تمام وجود احساس می کند...
در همین فصل است که علامه طباطبائی پس از اقامه برهان عقلی می فرماید :
«این برهان از مواهب الهی است که مخصوص این رساله می باشد و جای دیگری مطرح نشده است و خدا را بر این عنایت سپاسگزارم.»
در فصل پنجم:
این فصل توضیح گونه ای است برای مطالب فصل دوم و با استفاده از آیات قرآنی اثبات می کند که از خصوصیات و مقامات اولیاء کسی جز پروردگارشان آگاه نیست و بر آن احاطه ای ندارد و این افتخار برای آن بس است که ولایت امر اولیاء اللّه را خداوند به عهده گرفته و مربی و بشارتگران نیز خداوند سبحان است و انسان در این مرحله از اعتماد به نفس می رهد و فقط «اعتماد به خدا» در او جلوه می نماید.
طریق عرفان: ترجمه و شرح رساله الولایه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک