دانلود کتاب و ايبوک
کارا کتاب زنان آهن ربایی

365 روز با دکتر الهی قمشه ای

دارای امتیاز 5.3 از 6 در کتابناک با مجموع 115 رای
365 روز با دکتر الهی قمشه ای
.
این کتاب شامل مجموعه ای از موضوعات مختلف میباشد که در رابطه با هر یک جملاتی از دکتر الهی قمشهای که نظر ایشان در آن رابطه است نوشته شده و بصورت یک کتاب گردآوری شده است.

برای تماس با دکتر الهی قمشه ای می توانید به سایت «برای مشاهده لینک عضو شده و وارد شوید» مراجعه کنید.
یا اینکه با صندوق پستی 5555-14155 با دکتر الهی قمشه ای می توانید تماس بگیرید.
این سایت رسمی دکتر حسین الهی قمشه ای است.لطفا پیشنهادات و سوالات خود را به شماره 22174344 فاکس یا به صندوق پستی 5555-14155ارسال فرمایید.

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ببینید.

» توسط: پوزيترون در تاریخ ۱۳۹۰/۰۳/۱۳
» حجم: 0.43 مگابایت؛ زمان لازم برای دریافت 1 دقیقه و 4 ثانیه با Dial-up
» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 38
» مجموع دریافتها: 8141
» موردعلاقه 83 و موردتنفر 4 عضو

» کتابناکهای مرتبط:
لحظه‌هایی با راسل
سوشیانس موعود مزدیسنا
گفتگویی درباره اخلاق و عرفان


امتیاز دهید
  • اگر امتیاز "6" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد علاقه شما افزوده میشود
  • اگر امتیاز "1" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد تنفر شما افزوده میشود
به اشتراک بگذارید

امتیاز دهید!


آگهی ها

کمپین قلم فارسی آزاد

پاسخنگارش دیدگاه
مادرم
Member
همه ی عارفان بزرگ با علم وعقل دوستی عاشقانه دارند و عشق بدون عقل و علم را هر گز پایدار نمی دانند،چون باید با بال عقل و علم به پله عشق برسند.
ولی فقط در عقل وعلم بی عشق وبی عمل ماندن را جایز نمیدانند.
عقل اگر دشنامم دهد من راضیم***چون که فیضی دارد از فیاضیم
احمق ار حلوا نهد اندر لبم *** من از حلوای او اندر تبم
علم ،، تقلیدی ،،بود بهر فروخت *** چون بیامد مشتری ،خوش بر فروخت
مشتری علم،،تحقیقی،،حق است***دایما بازار او پر رونق است
علم چون بر تن زند باری شود. *** علم چون بر ،،دل،، زند یاری شود

هر که در خلوت به بینش راه یافت
او ز دانش ها نجوید دستگاه

عقل با عقل دگر دو تا شود***نور افزون گردد و،، ره،،پیدا شود
عقل کامل را قرین کن با خرد
تا باز آید ،،خرد ،،زان خوی بد
مولانا
با علم اگر عمل برابر گردد ***کام دو جهان ترا میسر گردد
مغرور مشو به خود که خواندی ورقی***زان روز بترس که،، ورق،،برگردد.
ابوسعید
نقل قول  
مادرم
Member
در و دیوار جنت از ،،حیات،، است ***زمین و آسمان او نجات است
درختش صدق‌واخلاص است وتقوا***همه بار درخت اسرار ،،معنا،،
عطار
عمر زاهد بسر آمد ز تمنای ،،بهشت***خود ندانست که در ترک تمناست ،،بهشت
ابو سعید
معنای سخن های همه ی عارفان شاعر یکیست اگر ظاهر گرا نباشیم،
چون معنا را همیشه غلط بخوردمان داده اند،به همه بد بین شدیم،
روشنایی دل از بین رفتن همه ی حصار هایی است که به دورما کشیده شده است.
فراز و عرش و شیب چاه با توست
بهشت ودوزخت ،همراه با توست
نقل قول  
مادرم
Member
حق همی گوید که دیوار ،،،بهشت،،،***نیست چون دیوار ها بی جان و زشت
چون در و دیوار تن با ،،آگهیست،،،*** زنده باشد خانه ، چون شاهنشهیست
زانکه جنت را. نه ز آلت بسته اند *** بلکه از ،،،،اعمال و نیت،،،، بسته اند
این بنا از آب و گل مرده بودست *** زان بنا از ،،،طاعت زنده،، شده ست
مولانا
نقل قول  
بيتا٢٢
Member
با عرض ادب و احترام
کتاب بسیار عالی و با بیانی شیوا بود .سپاس از شما
نقل قول  
بهرام هدایت
Member
x_1961_ : دکتر محسن قرائتی
x_1997_ : دکتر الهی قمشه ای


مصداق پیشرفت سرسام آور تکنولوژی.
نقل قول  
مادرم
Member
چه خوش یک شب بکشی،، هوا،،را
بخلوص خواهی از خدا ،خدا را
الهی قمشه ای
نقل قول  
مادرم
Member
عاشقان را در ره ،دیر و کلیسا کار نیست
عشق بازان را مجال سبحه و زنار نیست
الهی قمشه ای
نقل قول  
مادرم
Member
روی از خدا مگردان ،کز غیر بی نیازی
هر گه به یاد اویی ،پیوسته در نمازی
الهی قمشه ای
نقل قول  
سیدارنا
Member
یکی پرسید از آن گم کرده فرزند
که ای روشن گهر پیر خردمند
ز مصرش بوی پیراهن شنیدی
چرا در چاه کنعانش ندیدی؟
بگفت احوال ما برق جهان است
دمی پیدا و دیگر دم نهان است
گهی بر طارم اعلی نشینیم
گهی بر پشت پای خود نبینیم
اگر درویش در حالی بماندی
سر دست از دو عالم برفشاندی


حضرت یعقوب علیه و علی نبینا السلام نتوانست در سرزمین خودش فرزندش را گرفتار در چاه ببیند ولی بوی پیراهنش را از قافله در حال برگشتن از مصر دریافت کرد
انسانها در بند محدودیت دنیا گرفتارند ولی بسیارند مردمان حق پرست که گاهی به مدد پاکسرشتی و لطف حق رشته ای از نور ، ایشان را به فیض روح القدس و درک عالم و انفس میرساند

گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند
جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد
فیض روح القدس ار باز مدد فرماید
دیگران هم بکنند آن چه مسیحا می‌کرد
نقل قول  
هیرکان
Member

این داستان جعلیست

بله

بسیاری از داستان هایی که در متون ادبی فارسی آمده بیشتر در حکم حکایتی برای بیان مقصود اصلی بوده وسندیتی ندارد.

ولی بودند بسیاری از خانقاه نشینانی که به راه افراط رفته وملتی را زبون و باری به هر جهت و محکوم به پذیرفتن تقدیر اذلی و خم نمودن سر در برابر جابران زمان نمودند.
نقل قول  

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.


Powered by You