کارا کتاب
کارا کتاب

عایشه بعد از پیغمبر

دارای امتیاز 5 از 6 در کتابناک با مجموع 1092 رای
عایشه بعد از پیغمبر
نویسنده:
.
کورت فریشلر، شرق شناس و نویسنده مسیحی و آلمانی تبار که با عنوان «عایشه همسر محبوب محمد (ص)» نیز شناخته میشود.

● برای آگاهی یافتن از چگونگی مطالعه این کتاب، ویکی کتابناک را ببینید.

» توسط: Hamid در تاریخ ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
» حجم: 11.65 مگابایت؛ زمان لازم برای دریافت 29 دقیقه و 5 ثانیه با Dial-up
» نوع فایل کتاب: PDF
» تعداد صفحات: 467
» مجموع دریافتها: 53365
» موردعلاقه 219 و موردتنفر 24 عضو

» کتابناکهای مرتبط:
داستانهای شنیدنی از چهارده معصوم
داستانهایی از امام زمان
نبوت


امتیاز دهید
  • اگر امتیاز "6" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد علاقه شما افزوده میشود
  • اگر امتیاز "1" بدهید به فهرست کتابناکهای مورد تنفر شما افزوده میشود
به اشتراک بگذارید

امتیاز دهید!


آگهی ها

پاسخنگارش دیدگاه
سمانه333
Member
چرا کتاب مغز متفکر جهان شیعه اینجا نیست؟
نقل قول  
moist4161
Member
همه ما شا الله هزار ماشالله دانشمند و حق گو هستند ما چرا باید نظر بدهیم فقط کلی عربی کپی کردند از سایتهای دیگه پاسخ شبهات را می دهند ما چرا نظر بدهیم ؟!
نقل قول  
elay1387
Member
سام چرا کتاب فرزند نیل برا دانلود نذاشتین
نقل قول  
ارکیده تنها
Member
اگه اصل کتاب موجود بود خیلی عالی می شد چون سانسور متن بشدتت دیده میشه و بعضی از قسمت ها نیمه رها می شه با وجود اینکه ذبیح الله منصوری یک مترجم و نویسنده بسیار قوی به شمار میاد حیفه که کتابش اینجوری چاپ میشه
نقل قول  
oranos2020
Member
خدمت دوست عزیزی که در مورد عسل خوردن پیامبر روایتی نقل کردن .آیا پیامبر که انسان با هوشی بودن موقع خوردن . عسل را از صمغ بد بو تمیز نمی داد ایا بوی بدش را حس نمی کرد که تا به ایشان گفتن بوی صمغ میدهی فورا قبول کرد ایا ایشان هیچ تحقیقی بعد از ان ماجرا نکرد یا این روایت جعلی یا من متوحه نگردیدم راهنمایی بفرمایید .
نقل قول  
mkhademi59
Member
با سلام
میخاستم ببینم اصل کتاب به زبان انگلیسی موجود هست؟
نقل قول  
Nimadalaho
Member
نقل قول از adel1367:
ممنون از این که این قدر زحمت می کشی و این همه می نویسی ودلسوزانه ومودبانه سعی می کنی نظر بنده را عوض کنی ولی دوست عزیز استدلالهای شما بنده را قانع نکردبالاخره آیا این آیه شریفه بر گناه عایشه دلالت نمی کند؟؟!!درضمن دوست عزیز بنده کاملا مشتاقم که از نظرات خوب شما استفاده کنم اگر دوست دارید به صورت خصوصی مثل دو تا دوست با هم دراین زمینه صحبت کنیمخداوند همه ما را به راه راست هدایت کند


خواهش می کنم دوست گرامی وظیفه ی بنده ست که در کمال ادب و احترام جوابتان را بدهم و لیکن اشتباه نگیرید ...العیاذبالله که بنده بخواهم نظر کسی را تغییر یا امر و نهی کنم

درضمن اینکه قانع شده باشید یا نه دست خودتان است ... هرکس نظری دارد و نظرش محترم ...به پیرویی از مولانا عبدالرحمن جامی :

یقین دانم که روزی حضرت او ترازویی نهد این کاخ و کورا ***از آن ترسم به فردای قیامت نه مارا سازگار آْید نه اورا(نه سازگاری از نوع بشر باشد و نی بخششی از جانب حق)

در مورد آیه پیشتر از تفاسیری چون فتح القدیر شوکانی، تفسیر ابن کثیر و تفسیر المنیر وهبة الزحیلی متن درج نمودم که دران تفکر کنید .. آیه ی شریفه خطاب به دو همسر پیامبر

است و سوره مبارکه که به سوره ی تحریم مشهوراست در سرزنش حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله می باشد که حلال خدا را بر خود حرام کرد. به شرح زیر:

متن عربی آیه : یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ لِمَ تُحَرِّمُ مَا أَحَلَّ اللَّهُ لَکَ تَبْتَغِی مَرْضَاتَ أَزْوَاجِکَ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ

شان نزول آیه:

پیامبر (صلی الله علیه و آله) گاه که نزد "زینب بنت جحش" همسر خود مى‏رفت، زینب او را نگاه مى‏داشت و از عسلى که تهیه کرده بود خدمت پیامبر (صلی الله علیه و آله) مى‏آورد.

این سخن به گوش "عایشه" رسید و بر او گران آمد، مى‏گوید: من با "حفصه" همسر دیگر پیامبر قرار گذاشتیم که هر وقت پیامبر (صلی الله علیه و آله) نزد یکى از ما آمد، فورا بگوئیم آیا

صمغ "مغافیر" خورده‏اى؟! (" مغافیر" صمغى درختی بود که بوى نامناسبى داشت) و پیامبر (صلی الله علیه و آله) مقید بود که هرگز بوى نامناسبى از دهان یا لباسش شنیده نشود، بلکه

به عکس اصرار داشت همیشه خوشبو و معطر باشد! به این ترتیب روزى پیامبر (صلی الله علیه و آله) نزد "حفصه" آمد، او این سخن را به پیامبر (صلی الله علیه و آله) گفت، حضرت

فرمود: من "مغافیر" نخورده‏ام، بلکه عسلى نزد زینب بنت جحش نوشیدم و من سوگند یاد مى‏کنم که دیگر از آن عسل ننوشم (نکند زنبور آن عسل روى گیاه نامناسبى و احتمالا مغافیر

نشسته باشد) ولى این سخن را به کسى مگو (مبادا به گوش مردم برسد، و بگویند چرا پیامبر غذاى حلالى را بر خود تحریم کرده و یا از کار پیامبر در این مورد و یا مشابه آن تبعیت کنند

و یا به گوش زینب برسد و او دل‏شکسته شود). ولى سرانجام او این راز را افشا کرد. پیامبر (صلی الله علیه و آله) سخت ناراحت شد و آیات فوق نازل گشت و ماجرا را چنان پایان داد که

دیگر این گونه کارها در درون خانه پیامبر (صلی الله علیه و آله) تکرار نشود. در بعضى از روایات نیز آمده است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) بعد از این ماجرا یک ماه از همسران خود

کناره‏گیرى کرد . و حتى شایعه تصمیم آن حضرت (صلی الله علیه و آله) نسبت به طلاق آنها منتشر شد، به طورى که سخت به وحشت افتادند و «از کار خود پشیمان شدند».


البته شان نزول رااز سایت برادران اهل تشیع آوردم .

درضمن برادرم بنده پا فشاری نمی کنم که حرف خودم رو بر کرسی بنشانم و اینکه نه تنها مثل دوست بلکه داریم باهم دوستانه حرف می زنیم....ومن الله توفیقاً لنا و لک

وآخر دعوانا ان الحمدوالله رب العالمین ....

نقل قول  
adel1367
Member
ممنون از این که این قدر زحمت می کشی و این همه می نویسی ودلسوزانه ومودبانه سعی می کنی
نظر بنده را عوض کنی
ولی دوست عزیز استدلالهای شما بنده را قانع نکرد
بالاخره آیا این آیه شریفه بر گناه عایشه دلالت نمی کند؟؟!!
درضمن دوست عزیز بنده کاملا مشتاقم که از نظرات خوب شما استفاده کنم
اگر دوست دارید به صورت خصوصی مثل دو تا دوست با هم دراین زمینه صحبت کنیم
خداوند همه ما را به راه راست هدایت کند
نقل قول  
Nimadalaho
Member

بسم الله الذی حی لایموت و لاینام: در جواب خوب بود آیه ی مابعد آیه ی چهارم (یعنی آیه ی پنجم) سوره ی مبارکه ی تحریم را نیز می آوردید.


«اگر شما دو زن‌ به‌ درگاه‌ خداوند توبه‌ کنید» و بعد از این‌، رازهای‌ پیامبر ص را نگه‌ دارید و آنچه‌ را که‌ او دوست‌ می‌دارد، دوست‌ بدارید و آنچه‌ را که‌ ناخوش ‌می‌دارد، ناخوش‌ بدارید این‌ کار برای‌ شما بهتر است‌ و در این‌ صورت‌ توبه‌ شما پذیرفته‌ می‌شود «به‌ راستی‌ که‌ دلهای‌ شما بر گشته‌ است» یعنی: اگر به‌سوی ‌خداوندجل جلاله توبه‌ کنید، قطعا دلهای‌ شما به‌ توبه‌کردن‌ از همدستی‌ علیه‌ پیامبر ص مایل‌ است‌ و دستور خداوند جل اسمه را به‌ سمع‌ قبول‌ دریافته ‌است‌ «و اگر با هم‌ علیه ‌رسول‌ اکرم‌ متفق‌ شوید» یعنی: اگر با هم‌ در رشک‌ و «رقابت‌ زنانه»‌ بر رسول‌ خدا صل الله علیه وآله و افشای‌ راز وی‌، همدستی‌ و تبانی‌ کنید؛ «در حقیقت‌ خداوند خود پشتیبان و یاور‌ اوست‌ و جبرئیل‌ و شایستگان‌ مؤمنان» یعنی: بدانید که‌ در آن‌ صورت
‌ خداوند متعال‌ خود عهده‌دار یاری‌ دادن‌ پیامبر خویش‌ است‌ و همچنین‌ جبرئیل‌ و کسانی‌ از بندگان‌ مؤمنش‌ که‌ صالح‌اند، پس ‌قطعا پیامبر صل الله علیه وآله در میدان‌ نصرت‌ و یاریابی‌ کم‌ نمی‌آورد و او از این‌ جهت‌ پشتوانه‌ نیرومند و تسخیر ناپذیری‌ دارد «و فرشتگان‌ بعد از این» یعنی: بعد از نصرت ‌خداوند جل اسمه ، نصرت‌ جبرئیل‌ و نصرت‌ مؤمنان‌ صالح‌، فرشتگان‌ نیز «پشتیبانند» یعنی: یاوران‌ و پشتیبانانی‌ برای‌ پیامبر صل الله علیه و آله هستند پس‌ وقتی‌ خداوند جل جلاله، مؤمنان‌ وفرشتگان‌ همه‌ پشتیبان‌ پیامبر صل الله علیه وآله باشند، تبانی‌ دو زن‌ علیه‌ کسی‌ که‌ این‌ همه‌ پشتیبان‌ داشته‌ باشد به‌ کجا خواهد رسید؟! به‌قولی: تبانی‌ و همدستی‌ میان‌ عائشه‌ و حفصه‌ رضی‌الله عنهما، در تحکم‌ بر رسول‌ اکرم‌ صل الله علیه و آله در امر نفقه‌ بود.


نقل قول  
adel1367
Member
ان تتوبا الی الله فقدصغت قلوبکما سوره تحریم آیه 4
این ایه صراحتا بیان می کند که این زن نه تنها محبوب رسول خدا صلی الله علیه نبوده بلکه پیغمبر را آزرده و شدیدا خدا بر علیه این زن و حفصه دختر دومی صحبت کرده است و چه کسی راستگوتر از خدا!!!!!!! بیدار باشید!!!!!
ای کاش این آیه نبود تا من هم قبول می کردم که تمام زن های پیغمبر صلی الله علیه وآله در نزد خداوند پاک و وطاهر بودند
نقل قول  

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.


Powered by You