رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جامعه شناسی اعتیاد
امتیاز دهید
5 / 4
با 100 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 100 رای
درباره کتاب :
اعتیاد به مواد مخدر یکی از بزرگترین معضلاتی است که تمامی کشورهای جهان به نوعی با آن درگیر هستند. تجارت مواد مخدر به قدری پرسود است که مافیای مواد مخدر در تمامی دنیا ریشه دوانده است. در این کتاب سعی شده است که به توصیف اعتیاد از زاویه جامعه شناسی پرداخته شود.همچنین اسامی و توضیح مختصری از مواد روانگردان موجود جهت آشنایی و پیشگیری اشاره شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
fardad Kazemi
fardad Kazemi
1389/02/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جامعه شناسی اعتیاد

تعداد دیدگاه‌ها:
3
اعتیاد به عنوان گرایش خارج از کنترل اراده به مواد مخدر و یا درگیر شدن و مشغول شدن به فعالیتی اقناع کننده با وجود اثرات مخرب میباشد. همچنین اعتیاد از مصدر ع و د به معنای بازگشت تحت عناوین بیماری عود کننده مغزی (chronic brain disease ) و یا حتی بیماری مرگبار شناخته شده است.
در زمینه مواد مخدر عوامل متعددی در سوق دادن شخص به سمت اعتیاد نقش دارند که به نظر من عمده ترین آنها به ترتیب از حیث اهمیت به این صورت میتوان شمرد:
1- در دسترس بودن: اگر راهی برای تهیه مواد وجود نداشته باشد نتیجتا اعتیادی هم وجود نخواهد داشت
2- اجتماع: اعم از خانواده به عنوان کوچکترین نهاد تا کل جامعه و رسانه ها و مواضع و عملکرد و برخورد آنها با این معضل شوم
3- قانون: و مصوبات آن و با توجه به ممنوعیت آن توسط قانون در اکثر کشورها و ناکامی اسف بار آنها در کنترل این پدیده شاید بهتر باشد بگویم مهمتر از قانون چگونگی اجرای آن است!!
امروزه اعتیاد در بسیاری از کشورها به کابوس والدین تبدیل شده و این طاعون مهلک روز به روز بیشتر توسعه پیدا میکند. متاسفانه کشور ما به خاطر موقعیت استقرار آن در مسیر کاروانهای مواد مخدر به دنیا در معرض خطر جدی و مجددا متاسفانه به خاطر بی کفایتی مسولان در برخورد و بدتر از همه شیوه ناکارامد برخورد با اعتیاد به کام این هیولا فرو رفته است.
به نظر من نباید معتاد ها را مجرم دانست. معتاد یک بیمار است . البته این به آن معنی نیست که باید معتاد را رها کرد. اعتیاد یک بیماری شایع پذیر(مثل سل) است که مبتلایان به آن باید قرنطینه شوند.
هر کس که فکر میکند اعتیاد هرگز دامن او را نمیگیرد در اشتباه محض است. همه ما به چیز هایی معتادیم و این در حالی است که میدانیم برایمان مضر است. یکی به بازی کامپیوتری معتاد است دیگری به چای بعد از غذا ، یکی مثل من به شکلات معتاد است و دیگری به نمک
جامعه شناسی اعتیاد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک