رسته‌ها
آموزش نرم افزار CATIA
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 173 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 173 رای
Version 5 / Release 16 / Fudamentals
ویرایش پنجم / مفاهیم اولیه

قدرتمندترین نرم افزار طراحی، مهندسی و ساخت با کمک کامپیوتر در صنایع هوافضا، خودروئی و دریائی میباشد.
در عصر تکنولوژی اطلاعات، با روشهای سنتی نمی توان جوابگوی نیازهای طراحی و ساخت بود و نمیتوان از توانمندیهای کامپیوتر را در این زمینه نادیده گرفت. مخصوصاً در میدان رقابت که پارامترهائی چون : هزینه، زمان، کیفیت و سود مطرح میباشند.
سیستمهای طراحی با کمک کامپیوتر ( CAD )، مهندسی با کمک کامپیوتر ( CAE ) و ساخت با کمک کامپیوتر ( CAM ) از سیستمهای مطرح روز دنیا در صنایع هوافضا، دریائی و خودروئی میباشند.
از نتایج استفاده این سیستم ها میتوان کاهش زمان طراحی، کاهش خطا در طراحی، بهینه کردن طرح کاهش زمان تولید، افزایش کیفیت محصول و افزایش سود دهی را نام برد. در این راستا نرم افزارهای زیادی به بازار ارائه شده است؛ اما استفاده از یک نرم افزار جامع، در یک مجموعه از اهمیت خاصی برخوردار میباشد که نرم افزار CATIA یکی از این نرم افزارهای جامع میباشد.
کتیا ویرایش 5 ( CATIA V.5 ) یک یکپارچگی مناسب و قدرتمندی بین منابع انسانی و ابزارها و روشها و منابع های طراحی، مهندسی و ساخت در یک فرآیند کامل را ایجاد میکند. از توانمندیهای برجسته دیگر این نرم افزار:
پرورش خلاقیت و نوآوری، به اشتراک گذاشتن دانش فنی در فرآیندها ارتباط مستقیم بین طرح سه بعدی مجازی و محصول واقعی و کاهش حلقه های طراحی و ساخت را نام برد.
در سال 1969 شرکتی با نام Dassault در فرانسـه نرم افزاری بنام CATI برای نقشه کشی دوبُعدی و ماشینکاری با کمک کامپیوتر پایه گذاری نمود و در سال 1975 این محصول به محیط سه بُعدی گسترش پیدا کرد و در آن زمان با انجام پروژه ساخت مدل تونل باد برای یک شرکت هواپیماسازی که بطور معمول 6 ماه زمان نیاز داشت ، در طی 4 هفته به نتیجه رساند. با این عمل تحولی در دنیای طراحی، ساخت و تولید ایجاد کرد.
در سال 1981 بطور عمومی نام آن به CATIA تبدیل شد و در ژوئن همان سال شرکت I.B.M. نیز این شرکت را بهمراه نرم افزارش بین نرم افزارهای امریکائی و ژاپنی طی یک بازبینی و بررسی زیاد برای توسعه، گسترش،خدمت رسانی و کسب درآمد در سراسر جهان برگزید.
ویرایش 4 کتیا در سال 1994 به بازار ارائه شد که بعلت حجم زیاد برنامه، تنها بر روی Work Station ها قابل اجراء بود که هزینه بالائی داشت. ویرایش 5 آن که تحت ویندوز می باشد نیزدر اواخر دهة 90 وارد بازار شد.
نگارش 5 آن بحدی پر قدرت بود که حتی کاربران نگارشهای قبل را متحیّر ساخت. نگارش 5 نه تنها امکانات گستردة 4 را حفظ کرده بود بلکه اصلی ترین مشکلی که کاربران نگارش 4 داشتند، یعنی کاربری سخت آن را نیز برطرف کرده بود.
در سال 1997 این شرکت برای کاربران سطح پائین نرم افزار Solid Works را به بازار عرضه کردند.
اکنون CATIA V.5 کاملاً User Friendly میباشد و براحتی با ریز پردازنده های پنتیوم 4 قابل اجراء میباشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
53
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
fardad Kazemi
fardad Kazemi
1389/01/31

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آموزش نرم افزار CATIA

تعداد دیدگاه‌ها:
17
الان یه مدته سایتتون افتضاح شده (از اون مشکلی که براتون پیش اومد به ان ور) من خودم قبلا هر جا کتابناک رو میدیدم سریع وارد سایت میشدم به امید دانلود یک کتاب یازه ولی الان با این اوضاعی که واسه سایتتون درست کردید اصلا ارزش نداره آدم وقت بزاره و بیاد دنبال یه کتاب بعد تازه ببینه لینکش ناقصه این یعنی چی؟ خوب اگه ناقصه حذفش کنید پس چرا میزارید .
سایت اصلا جالب نیست. من تازه عضو شدم به امید کتابای خوب، اما اینجا همه کتاب ها غیر قابل دانلود هستش. سایت برای من که کارایی خاصی نداشت. اگر کتاب ها مشکل دارن برای چی میذارین، اگرم قابل دانلودن پس بذارین همه دانلود کنن. مطمئن باشین کسی که دنبال کتاب خاصی میگرده بهش احتیاج داره! بیکار نیست و همینطوری نیومده وب گردی که اینجوری مذارینش سر کار! (?)(!)
وقتی دانلود نمیشه کرد برا چی گذاشتید (?)اسکولید یا مارو اسکول گیر اوردید
لینک دانلود کجاست ؟
لطفا راهنمایی کنید چطوری دانلود کنم
سعی کنید کتاب های مرجع اموزش هر نرم افزاری رو بذارید.مثلا کتاب جامع اموزش catia در بین کتاباتون دیده نمیشه.
آموزش نرم افزار CATIA
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک