رسته‌ها
استراتژی پیرامونی اسرائیل
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 19 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 19 رای
اس‍رار ع‍م‍ل‍ی‍ات‌ م‍ش‍ت‍رک‌ م‍وس‍اد، س‍اواک‌، س‍روی‍س‌ه‍ای‌ اطلاع‍ات‍ی‌ ت‍رک‍ی‍ه‌ و ات‍ی‍وپ‍ی‌ در خ‍اورم‍ی‍ان‍ه‌ و آف‍ری‍ق‍ا

کتاب حاضر، دستاورد کوششی مستمر در بازبینی و بازخوانی اسرار تکاپوی اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل در بسیاری از کشورهای حوزه مدیترانه، منطقه خاورمیانه و به بیانی درست ‌تر و جامع‌ تر، قاره آسیا و آفریقاست.
مباحث مختلف این کتاب، مستند به ده‌ها منبع یهودی ـ اسرائیلی و غربی است؛ به گونه‌ای که گزارش‌ها، اطلاعات و اعترافات سرجاسوسان صهیونیست و کهنه‌کاران عرصه‌های اطلاعاتی و سیاسی غرب با محتوای آن پیوند خورده است. مع‌الوصف، اعتبار و ارزش داده‌ها متکی به اسناد و مدارک طبقه‌ بندی شده سازمان اطلاعات و امنیت کشور در دوران سلطنت پهلوی، با نام مخفف و مشهور ساواک است، که اساساً این اثر، حول محور آنها نگارش یافته است. اسنادی که با بیش از سی یا چهل سال قدمت، برای اولین بار از پس پرده تاریخ بیرون آمده‌اند تا درباره یکی از مسائل بسیار مهم منطقه خاورمیانه و بلکه جهان، با نسل امروز، بی ‌پرده و صریح سخن بگویند.
قلمرو جغرافیایی این اثر، منحصر به تعدادی از کشورهای حاشیه یا پیرامون سرزمین فلسطین که امروز در تاریخ‌پردازی غربی و صهیونی، آن را اسرائیل می نامند، نیست؛ اما به نظر می ‌رسد،‌ عنوان استراتژی پیرامونی برای کتاب، به دلیل سابقه ذهنی و آشنایی کارشناسان، صاحبان ‌نظران و بسیاری از مخاطبان، قابلیت آن را دارد، اسرار عملیات پنهان و فراپیرامونی صهیونیسم را نیز پوشش دهد.

تقسیم بندی‌های کتاب:
بخش اول: موساد و ساواک
بخش دوم: پیمان اطلاعاتی سه جانبه بین ایران پهلوی، ترکیه و اسرائیل
بخش سوم: پیمان اطلاعاتی سه جانبه بین ایران پهلوی، اتیوپی و اسرائیل
بخش چهارم: محدوده استراتژیک اسرائیل
بخش پنجم: دکترین فراپیرامونی موساد در آفریقا
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
635
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/07/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استراتژی پیرامونی اسرائیل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
استراتژی پیرامونی اسرائیل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک