رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
از میان مردگان
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
نویسنده:
مترجم:
خسرو سمیعی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
✔️ از میان مردگان یک کتاب رمان با داستان جنایی از نویسندگان فرانسوی بوالو-نارسژاک است که در سال ۱۹۵۴ نوشته شد.
آلفرد هیچکاک کارگردان شهیر آمریکایی، فیلم سرگیجه را با اقتباس از این رمان در سال ۱۹۵۸ روی پرده سینما برد.
از میان مردگان معروفترین رمان این دو نویسنده جنایی‌نویس است و با نام‌های سرگیجه و عرق سرد هم منتشر شده است. داستان رمان با فیلمی که هیچکاک ارائه می‌دهد تفاوت‌هایی دارد و از نظر ظرافت، هیجان و درک بهتر، قلم کتاب از فیلم‌نامه جلوتر است ولی از نظر سیر داستانی و سرانجام یکسان است.
این کتاب بدون فیلم هیچکاک هم جای خود را در بین رمان‌های ماندگار جنایی باز می‌کرد چون بوالو-نارسژاک از جنایت حادثه‌ای می‌سازند که از رویارویی هیجانات و دل مشغولی‌ها بوجود می‌آید و به تعبیر روژه کایوآ در «قدرت‌های رمان»: «رمان پلیسی دیگر بازی ذهنی مستقل از داده‌های ملموس نیست، رمان پلیسی به رمان واقعی تبدیل می‌شود یعنی آئینه عکس العمل‌های انسان در اجتماعی که در آن جای دارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/07/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی از میان مردگان

تعداد دیدگاه‌ها:
2
کتاب خوب و سرگرم کننده ایه . ترجمه خوبی هم داره .در واقع فیلم سرگیجه هیچکاک رو اگر دیده باشید داستان این کتاب رو میدونید
از میان مردگان کتابی است به سبک و اسلوب نگارشی نوار (سینمای سیاه) فرانسه که در بدو امر تقلیدی از سینمای سیاه آمریکا در ده 40 و 50 بود(مشخصا از 1940 تا 1956) و در یک طبقه بندی دیگر از فیلم شاهین مالت هیوستن تا نشانی از شر اورسن ولز...اما به سرعت هویت مستقلی پیدا کرد و فراموش نکنیم که سینمای سیاه آمریکا در همان دهه تحت تاثیر هارد بویل یا نوعی از ادبیات عامه پسند بود که پشت سطوح ظاهری خود ژرفا و گرمایی عمیق داشت.مسائلی چون خیانت.عدم اعتماد.جنایت های ظریف و غیر قابل اثبات.زن اغواگر و مرکبار(فم فاتال) و البته همه ی اینها در بستر جنگ جهانی دوم ...انسانهایی که در این نوع داستان ها ترسیم می شدند غالبا جبرباور بودند و مایوس با ذهنی پراگنده و از هم گسیخته و عموما به همه ی آنها خیانت شده بود...اشخاصی که جملگی پایانهای تلخی را تجربه می کردند و البته از داشتن چنین سرنوشتی غمزده نیز نبودندبل آن را با طیب خاطر می پذیرفتند.لاقیدی و بی باکی و غالبا مست و لایعقل بودن از صفات بارز قهرمانان این نوع داستان ها است.باید اضافه کرد که جهان بینی کارکترهای این نوع داستانها بسیار گسترده و ژرف بود اما همگی دربرابر جامعه ای که سیاهی و پلیدی را مبنای زندگی هر روزه قرار داده بود شکست خورده محسوب می شدند و با اینهمه دست آخر آنچه برایشان باقی می ماند غرور بود و شرافت.از میان مردگان یکی از نمونه های جالب این نوع داستان منتها از نوع فرانسوی آن است که ترجمه ی بسار خوبی دارد.من خسرو سمیعی را نمی شناسم و هرگز او را از نزدیک ندیده ام اما ترجمه ی او بسیار روان و سلیس و بی تکلف است.
از میان مردگان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک