رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
اسلام و صلح جهانی
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 9 رای
مترجم: زین العابدین قربانی - سید هادی خسرو شاهی

این کتاب ترجمه کامل «السلام العالمی و الاسلام» است که برای نخستین بار در سال 1342 به فارسی ترجمه و منتشر شد. سید قطب در این کتاب مباحث جالبی درباره صلح جهانی و پیمان‏ های نظامی و مسابقات تسلیحاتی و سیاست‏ های امپریالیسم در جهان مطرح می‏ کند و به مقایسه اهداف و نتایج جنگ و صلح‏ های اسلام و جنگ و صلح‏ های دیگران می‏ پردازد.
صلح جهانی و نظریه اسلام، ماهیت صلح در اسلام، آرامش درون و وجدان، صلح و آرامش در خانه، صلح و آرامش در جامعه، توازن اجتماعی، صلح جهان، و اکنون ... عناوین بخش‏ های هفت‏گانه این کتاب هستند.
سید قطب ـ که مخاطبان خود در این کتاب را ملت ‏ها و توده ‏های سراسر سرزمین نه استثمارگران و فئودال ها می‏ داند ـ در پایان کتاب می‏ نویسد: و اینک وقت آن رسیده است که ملت‏ ها به بازیگری‏ های خیمه شب بازان و استثمارگران خاتمه داده، سرنوشت‏شان را خود به دست گیرند و هر دست بازیگری را که با منافع آنها بازی می‏ کند، قطع نمایند... و اینک تنها راه باقیمانده نجات، بازگشت به سوی پرچم واحد اسلام است و امروز تنها همین پرچم، علامت رهایی است و کلمه اسلام آخرین کلمه ‏ای است که مسلمانان، بلکه هم انسان‏ ها را برای آزادی و امنیت و زندگی دعوت می‏ کند و همگی بایستی دور آن جمع شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/27

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسلام و صلح جهانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اسلام و صلح جهانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک