رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ما قال و من قال - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
دفتر دوم: بعد از نمایندگی خرداد ۱۳۸۷-تیر ۱۳۹۰

کتاب «ماقال و من‌قال» مجموعه مصاحبه‌ها، گفتارها و یادداشت‌های شفاهی عماد افروغ در سه دوره قبل، حین و بعد از نمایندگی عماد افروغ از سال ۱۳۷۸ تاکنون است.

در مقدمه کتاب دسته‌بندی از موافقان و مخالفان صحبت شده است و عده ای که تغییر موضع داده اند و عده ای که طرفداران قدرت مستقر هستند و ... . دسته دیگری از افراد نیز ساده لوحان زودباور هستند و نگرش سطحی دارند، گروه دیگر متحجران و سلفی‌ها هستند که به رعب و اغوا مشغول می شوند اینها به خلاقیت انسان بی‌توجه هستند و دسته پنجم طرفداران اندیشه سیاسی امام خمینی به ویژه مفهوم کلیدی «مردم ‌سالاری دینی» هستند؛ اینها قایل به نقش ابزاری حکومتند حکومت برای آنها هدف نیست بلکه هدف اخلاق و معرفت و معنویت خداست، کسانی مخالف تفکر اشعریت و سلفی‌گری هستند ناقدان تفکر هم زمان و هم مکان سلفی‌گری و ایرانی‌گری هستند.

عنوان کتاب برگرفته از این سخن سرشار از حکمت امام علی است که «انظر الی ماقال ولا تنظر الی من‌قال»، یعنی به این نگاه کن که چه گفته می‌شود، نه آنکه چه کسی می‌گوید.

افروغ می گوید:
تلاش کردم حافظه تاریخی مردم را یادآوری کنم به اینکه چه اتفاقی در کشور افتاده، برخی افراد چه مواضعی در گذشته داشته اند و اکنون چه صورتی هستند و بنابراین این اتفاقات در دوره کنونی توهین به شعور مردم است که باید خود را نسبت به آن ملامت کنیم.
... تحریف تاریخی و انتساب برخی مواضع به افراد، موج بی‌اخلاقی و افراطهای کم‌نظیر و بی‌حساب و کتاب و سوءاستفاده از فقدان حافظه تاریخی مردم و در نتیجه کاشت جهل و برداشت حماقت از سوی رندان سیاسی و عمله‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی آنان، مقابله با منش سوفسطایی مسلکان و حقیقت‌سوزان و حافظان منافع و مصالح شخصی و گروهی و البته زیر لوای دفاع از دین و ارزش‌های انقلابی و نظام جمهوری اسلامی، روشنگری نسبت به حامیان ایدئولوژیک و مفسران تعبیری خاص از دین، تعبیری که جز بندگی و تکلیف انسان‌ها برای تحکیم منافع و جایگاه خود و البته به نام بندگی خدا و رواج اخلاق بردگی و رمه‌گی چیز دیگری را به رسمیت نمی‌شناسد، از انگیزه‌های اصلی من برای جمع‌آوری این مجموعه است.

فهرست
دفتر اول:
قبل و حین نمایندگی ۱۳۷۸ - ۱۳۸۷

دفتر دوم:
بعد از نمایندگی خرداد ۱۳۸۷-تیر ۱۳۹۰

دفتر سوم:
بعد از نمایندگی مرداد ۱۳۹۰ - اسفند ۱۳۹۱
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ما قال و من قال - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ما قال و من قال - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک