رسته‌ها

مقدمه ای بر عروض فنی در زبان کردی - جلد 1

مقدمه ای بر عروض فنی در زبان کردی - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 5
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 8 رای
از مقدمه کتاب:
نوشتن این جزوه ناقص دلیل بر ادعای تالیف و تصنیف نیست. چه حقیر خود را کوچکتر از آن می داند که در اندیشه جولان در عدصه سیمرغ باشد. اما تنهایی و گوشه نشینی این فیض را نصیب من ساخت تا در خلوت ناخواسته خویش به مطالعه و بازخوانی کتابهایی بپردازم که تنها سرمایه و بضاعت ناچیز سالهای معلمی است. با این اعتقاد که مطالعه هر کتاب در مقاطع مختلف سنی برداشتها و باورهای متفاوتی را به ذهن خواننده القا می کند.
در بازنگری کتابهای شعر کردی و فارسی پاره ای مسائل فنی در رابطه با قافیه و عروض ذهن حقیر را به خود مشغول داشت. در چند سال قبل به همت روانشاد استاد دکتر خانلری توانست در زمینه عروض، سیر اصولی و علمی، فنی خود را پیدا نماید و خود را از زیر بار سنگین و نابجای عروض عرب یا عروض خلیل ابن احمد رها سازد.
اما متاسفانه شعر کردی به خاطر کم توجهی و یا صادقانه تر بگویم بی توجهی و بی مهری استادان زبان فارسی به خصوص استادان کرد زبان این رشته که می بایست در ادبیات غنی کردی کنکاشی می کردند، همچنان در زیر بار عروض سنگین و سخیف کلاسیک که از قرن دوم هجری قواعد نابجا و غیرعلمی خود را بر شعر ایرانی (کردی و فارسی) تحمیل کرده بود، نفس می کشید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
85
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/05/12

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مقدمه ای بر عروض فنی در زبان کردی - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مقدمه ای بر عروض فنی در زبان کردی - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک