رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

مطالعات نظری تطبیقی و تاریخی در باب انقلابها

مطالعات نظری تطبیقی و تاریخی در باب انقلابها
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
کتاب حاضر به صورت درسنامه برای دانشجویان درس 'انقلاب' رشته‌های علوم سیاسی و جامعه‌شناسی تهیه شده است. در این کتاب جک گلدستون، نظریه‌پرداز انقلاب، مجموعه‌ای از آثار نویسندگان مطرح را در باب انقلاب گردآوری نموده است؛ نویسندگانی هم‌چون مارکس و انگلس، دوتکویل، وبر، هانتینگتون، نیلی، فرد هالیدی، جان فوران و... ویژگی کتاب این است که علاوه بر بررسی نظری، تاریخی و تطبیقی انقلاب، مقالاتی در باب شورش‌های چریکی و قومی را نیز در خود گنجانده است.
در بخش اول، مطالعات کلاسیک و جدیدترین رویکردها به فهم نظری انقلاب‌ها و جنبش‌های انقلابی ارائه می‌شود، از جمله مدل‌های ساختاری، مطالعات مربوط به ایدئولوژی و رهبری انقلابی، نقش موضوعات جنسیتی و پیامدهای مبارزات انقلابی،
بخش دوم گزارش مختصری از برهه‌های حساس انقلابی در تاریخ مدرن عرضه می‌دارد. این گزارش‌ها بر اساس انواع انقلاب‌ها طبقه‌بندی شده‌اند: انقلاب جمهوری‌خواهی انگلستان (1640)، فرانسه (1789)، و ایالات متحده (1776)، انقلاب‌های کمونیستی روسیه (1917)، چین (1949) و کوبا (1959)، انقلاب‌های ضد دیکتاتوری مکزیک (1910)، نیکاراگوئه (1979) و شورش دانشجویی میدان تیان آن من چین (1989) انقلاب‌های چریکی امریکای لاتین (از دهه‌ی 1950 به این سو) و انقلاب‌های صنعتی بر منازعه‌ی قومی در آفریقای جنوبی (1994)، فلسطین ـ اسرائیل (1978 به این سو) و افغانستان (1973 به این سو).
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/05/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مطالعات نظری تطبیقی و تاریخی در باب انقلابها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مطالعات نظری تطبیقی و تاریخی در باب انقلابها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک