رسته‌ها
یک مرد
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
نویسنده:
مترجم:
پیروز ملکی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 34 رای
ترجمه دیگر

✔️ یک مرد، یکی از محبوب ترین کتاب‌های اوریانا فالاچی است. اوریانا فالاچی کتاب یک مرد را برترین اثر به جا مانده از خود می‌داند و بسیاری با این اعتقاد موافقند. این کتاب با وجود نوشته شدن در قالب رمان، شرح زندگی شخصی و سیاسی واقعی شاعر، آزادیخواه و مبارز یونانی آلساندرو پاناگولیس می‌باشد. نوشتن کتاب یک مرد در واقع تلاشی برای جاودانه ساختن این شخصیت در تاریخ می‌باشد.
مراسم خاکسپاری آلکوس و حضور پرشور جمعیت میلیونی آغاز داستان کتاب و پایان حیات آلکوس می‌باشد. راوی شخص فالاچی می‌باشد که داستان یک مرد را خطاب به پاناگولیس روایت می‌کند. کتاب سه بخش متفاوت دارد که بخش کتاب اول یک مرد شرح دستگیری پاناگولیس پس از سوء‌قصد نافرجام به جان پاپادوپولس دیکتاتور یونانی می‌باشد. این بخش نسبت به سایر قسمت‌های کتاب مورد توجه بیشتری قرار گرفته است چرا که شرح جزئیات شکنجه‌های وحشیانه روحی و جسمی و شرایط سلامت نامساعد آلکوس را به روشنی بیان می‌کند. آلکوس که محکوم به اعدام شده است در میان مردم یونان به یک قهرمان تبدیل می‌شود و فشارهای بین‌المللی سبب تقلیل محکومیت او به حبس ابد می‌شوند. او فرار از زندان را نیز امتحان می‌کند اما مجدداً بازداشت می‌شود و مدت زیادی در سلول قبر مانندی زندانی می‌شود. انتقال احساسات قهرمان داستان به زیبایی در این بخش نمایان است.
به دلیل تغییر در ساختار سیاسی کشور، آلکوس نهایتاً از زندان آزاد می‌شود و پس از ملاقات با فالاچی و مصاحبه‌ی او وارد رابطه‌ای عاشقانه با یکدیگر می‌شوند. فالاچی این عشق را بسیار عمیق و مستحکم توصیف می‌کند و آلکوس را نیمه گمشده و نزدیکترین دوست خود می‌داند. بخش دوم کتاب یک مرد به رابطه‌ی این دو شخصیت سیاسی و برجسته با یکدیگر اختصاص دارد.
در بخش آخر فالاچی می‌کوشد باور عده‌ی زیادی از مردم یونان که معتقدند پاناگولیس ترور شده است را تقویت کند. حادثه‌ی رانندگی که آلساندرو پاناگولیس در آن جان خود را از دست داده است بسیار مشکوک گزارش شده است و فالاچی با شرح جزئیات و دلایل و برهان‌های خود این حادثه را ترور محض می داند و خواننده را به سویی هدایت می‌کند که این باور را بپذیرد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
522
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
.hanieh
.hanieh
1397/05/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یک مرد

تعداد دیدگاه‌ها:
3
نگذارید آنها که به شما فرمان می‌رانند و وعده میدهند، و شما را می‌ترسانند فریبتان بدهند،
فریب آنهایی را که میخواهند ارباب تازه‌ای به‌جای ارباب قبلی بگذارند نخورید
شما را بخدا گوسفند نباشید، زیر چتر عذر و بهانه‌ی گناه دیگران نروید، مبارزه کنید، با مغزتان استدلال کنید، به‌یاد داشته باشید که هرکس برای خود انسانی است، فردی است ارزنده، مسئول، خلاق شخص خود.
از فردیت خود دفاع کنید، هسته‌ى آزادی در آنجا نهفته است، آزادی وظیفه است، "آزادی بیش از آنکه حق باشد وظیفه است."
اوریانا_فالاچی
از کتاب "یک مرد "
کتابی عالی که پیشتر با ترجمه‌‎ی آقای گلرویی خوانده و نپسندیده بودم. این ترجمه را ترجیح می‌دهم.
سپاس، این کتاب جز کتابهایی بود که اینروزها بسیار مشتاق به خواندن بودم و شما این فرصت و برای من مهیا کردید سپاسگذارم
PDF
10 مگابایت
یک مرد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک