رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گفت و گوی تمدنها، دیدگاه های جهانی

گفت و گوی تمدنها، دیدگاه های جهانی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 15 رای
از متن کتاب:
ایده ابتکار آمیز و جسورانه گفت و گوی تمدن ها در وافع برای نخستین بار در نوامبر 1998 از سوی جمهوری اسلامی ایران مطرح شد ؛ یعنی یکی از اعضای خانواده بزرگ ملت های مسلمان که در سرتاسر جهان از سواحل آفریقا در اقیانوس اطلس تا جزایر دریای چین جنوبی گسترده است.
اسلام یکی از ادیان بزرگ و زنده جهان ما ، و یکی از طرف های اصلی هر گفت و گوی سرنوشت سازی است که میان فرهنگ های سیاره ما صورت می پذیرد.
ایده "گفت و گوی تمدن ها " صرفا یک شعار یا تعارف سیاسی پیش پا افتاده نیست ، بلکه فراخوانی برای همه ماست که از نظر ذهنی مرزبندی های کهن فرهنگی را درنوردیم تا بتوانیم نه تنها معیارهای سنجش درست و نادرست و جهان بینی های دیگر را بهتر درک کنیم ، بلکه با سهم خاص و محصر به فرد خود در میراث فرهنگی مشترک بشری نیز بهتر آشنا شویم ؛ چرا که همه تمدن ها از یکدیگر تاثیر پذیرفته و بنابراین به یکدیگر غنا بخشیده اند.

آقای کوفی عنان (دبیر کل سازمان ملل متحد ) 18/6/79
ما از رهبری جناب آقای خاتمی که موجب نزدیکی ملت ها ، افزایش احترام کشورها و همچنین توجه به حاکمیت بر مبنای عدالت بیشتر گردیده ، تشکر میکنیم . واقعیت این است که هر کاری را که سازمان ملل در آن موفق بوده است با حمایت رهبرانی چون آقای خاتمی انجام شده است . ایشان در مورد گفت و گوی تمدن ها بسیار فعال هستند و امروز شاهد حمایت و علاقه ای هستیم که از کشورهای مختلف برای این فعالیت و تلاش ابراز می شود .

آقای خاویر سولانا (نماینده عالی سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا) 7/5/81
ضرورت دارد که یک نفر مخاطب برای گفت و گوی بین اسلام و غرب وجود داشته باشد . با توجه به نکات و خطوطی که جناب آقای خاتمی ترسیم کردند ، برای اتحادیه اروپا حائز اهمیت زیادی خواهد بود که با یک طرف مناسب گفت و گو کند. بنا به گفته آقای خاتمی اسلام به هر حال خواهد بود و غرب هم قرار است که بماند ، بنابراین باید اسلام و غرب همدیگر را بهتر درک کنند . این کار در گذشته انجام شده و دلیلی ندارد که در آینده نتوان آن را انجام داد . جناب آقای خاتمی بحث گفت و گو را به روش خیلی روشن و خوب توضیح دادند و شاید ایران بهترین طرف صحبت و گفت و گو در این زمینه باشد.

آقای ولادیمیر پوتین ( رئیس جمهور روسیه)16/6/79
روسیه از پیشنهاد گفت و گوی تمدن های جناب آقای خاتمی پشتیبانی می کند . ایشان شخصیت بسیار فعالی هستند و در نتیجه فعالیت ایشان ،برخورد جهان با ایران عوض شده است .کشورهای دیگر از جمله اروپاییان از کشور روسیه که همیشه روابط خوبی با ایران داشته ، سرمشق می گیرند . در روسیه که در طول هزار سال ، ادیان مختلف باهم زندگی می کنند ، نیروهایی وجود دارد که می خواهند تفرقه ایجاد کنند و در پشت آن نیروهایی هستند که هدف آنها شناخته شده است .ابتکار ایشان بسیار به موقع است و ما ، در آن ، شرکت فعال خواهیم داشت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گفت و گوی تمدنها، دیدگاه های جهانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گفت و گوی تمدنها، دیدگاه های جهانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک