رسته‌ها
اخلاق رسانه ها
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 7 رای
اخلاق رسانه از شاخه‌های اخلاق کاربردی است‌که در جهان کنونی با توجه به توسعه رسانه‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است. خبر و خبررسانی همیشه در طول تاریخ بشر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و چه‌بسا اتفاق افتاده است‌که سرنوشت گروهی از انسان‌ها با این مسئله گره خورده است. در نظام‌های سیاسی نیز کنترل اخبار از ابزارهای مهم سلطه به‌حساب می‌آید. حتی در دوران معاصر که بر آزادی مطبوعات و حق مردم در دسترسی به اطلاعاتِ درست تأکید می‌شود، در عمل رسانه‌ها ـ دست‌کم رسانه‌های اصلی ـ در اختیار حکومت‌ها است.
با توجه به زمینه‌های مساعدی که برای انحرافات اخلاقی شاغلین حوزه رسانه وجود دارد توجه به اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ای، به‌ویژه خبرنگاری اهمیت ویژه‌ای دارد. متأسفانه این شاخه از علم مانند بسیاری از شاخه‌های دیگر آن‌چنان‌که در غرب رشدکرده در ایران مورد توجه قرار نگرفته است.
تلاش‌های جهانی به‌ویژه در قرن بیستم برای تدوین مجموعه‌های قوانین اخلاقی رسانه‌ای و خبرنگاری شایسته سپاس است؛ گرچه مبانی اولیه فکری این مجموعه قوانین، اعلامیه‌های جهانی حقوق بشر می‌باشد و نقد بر آن اعلامیه‌ها بر این قوانین نیز وارد می‌شود. برای تدوین اصول اخلاقی رسانه براساس آموزه‌های اسلامی در ایران نیز تلاش‌های زیادی صورت گرفته است؛ ولی برای تدوین نظام جامع اخلاق رسانه از دیدگاه اسلام به کوششی بی‌وقفه نیازمندیم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
169
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
افرا فربد
افرا فربد
1397/05/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اخلاق رسانه ها

تعداد دیدگاه‌ها:
7
وا غفلتا! اما از این که "بگذریم" توی این وضعیت خوشگل مملکت، شاید از انگشت شمار حرکات مثبتی که در حال وقوعه همین جریان کتابخوانی باشه که شما واقعا در اون موثر بودین. کاش مثل اون 3 هزار میلیارد موضوعی که ردیف بودجه دارن، یک ردیف هم ... دوباره "بگذریم."
[quote='farsimi']خوب من گفتم شاید شما بخش دیدگاههای تازه رو همیشه چک می کنید که علم غیب نمی خواد ^_^ البته من متوجه زحمات شما هستم و حتما در توضیحات اپلود کلمه جایگزین را می نویسم. با تشکر خانوم خانوما[/quote]
چک کردن دیدگاهها به عهده ناظر هست که متاسفانه چیزی نگفته!
خوب من گفتم شاید شما بخش دیدگاههای تازه رو همیشه چک می کنید که علم غیب نمی خواد ^_^ البته من متوجه زحمات شما هستم و حتما در توضیحات اپلود کلمه جایگزین را می نویسم. با تشکر خانوم خانوما
در ضمن من الان نگاه کردم شما در توضیحات کتابی که آپلود کردید هیچ توضیحی از جایگزینی ننوشتید. به نظرتون باید آدم علم غیب داشته باشه که متوجه بشه باید فایل رو جایگزین کنه یا به عنوان کتاب تکراری حذف کنه؟
http://uupload.ir/files/v2oz_captureg.jpg
[quote='farsimi']زمانی که نسخه بهتر را بارگذاری کردم 1200 نفر آنرا دانلود کرده بودند. الان بیش از 2000 نفر اما توسط مسئول مربوطه تا الان جایگزین نشده. اگه این کار که زحمت هم داره برای کسی توی این سایت مهم نیست بگید دیگه نکنیم. [/quote]
وقتی نسخه رو بارگذاری می کنید برای جایگزین شدنش باید به سایت ایمیل بدید که زودتر جایگزین بشه.
زمانی که نسخه بهتر را بارگذاری کردم 1200 نفر آنرا دانلود کرده بودند. الان بیش از 2000 نفر اما توسط مسئول مربوطه تا الان جایگزین نشده. اگه این کار که زحمت هم داره برای کسی توی این سایت مهم نیست بگید دیگه نکنیم.
اخلاق رسانه ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک