رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگ گروس - کردی گروسی، کردی سورانی - فارسی

فرهنگ گروس - کردی گروسی، کردی سورانی - فارسی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 18 رای
کتاب " فرهنگ گروس" پس از سالها تلاش بوسیله آقایان جعفر سریش آبادی و رضا سهرابی و از سوی انتشارات دانشگاه کردستان، منتشر شد.
واژه نامه ای که در آن واژگان گویش کردی گروسی گردآوری شده است. قطع کتاب وزیری بوده؛ 500 صفحه است و در آن برای اولین بار یکی از گویش های زبان کردی با گویش سورانی مقایسه می شود. بنابراین واژه نامه، کردی گروسی/ کردی سورانی ـ فارسی است. بدینگونه که در ابتدا واژه به کردی گروسی آمده و پس از آن معادل سورانی واژه و در انتها معنی فارسی آن آمده است. کتاب حاوی بیش از 8000 مدخل اصلی و تعداد زیادی اصطلاح به صورت زیر مدخل است و در آن برای سه آوای ویژه این گویش نشانه هایی وضع شده است، این آواها در کردی گروسی و گویشهای دیگری چون ایلامی، کرمانشاهی، هورامی و . . . نیز وجود داشته و در رسم الخط کنونی کردی نشانه نوشتاری ندارند. با این امید که علاقمندان به کار فرهنک در هر حوزه گویشی از این زبان غنی، اقدام به گردآوری تخصصی واژگان آن حوزه کرده تا در آینده در فرهنگی جامع که دربرگیرنده کامل همه واژگان زبان کردی است، گردآوری شوند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
farshid_ett
farshid_ett
1397/05/01
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ گروس - کردی گروسی، کردی سورانی - فارسی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
فرهنگ گروس - کردی گروسی، کردی سورانی - فارسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک