رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
قدح درد - جلد 1
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 25 رای
عبدالکریم پرتو ،نویسنده و موسس چاپخانه امیر کبیر اهواز با انتشار مجموعه ی 3 جلدی قدح دُرد، چهار هزار حکایت و روایت از شعر ادب، تاریخ، سیاست و صدها مطالب خواندنی دیگر را با تعمق در تاریخ و غور در تحقیق از برون گنجینه های ایران و جهان و یادداشت برداری از صدها منبع و اقوال قابل اعتماد با تاکید بر رعایت اعتبار منابع و مآخذ با کمال ایجاذ و در نهایت ساده نویسی و کوتاه نویسی و با دقت نظر تمام تهیه و تدوین نموده است که در نوع خود یک شاهکار کم نظیر و یک دایره المعارف جامع و خواندنی است.
عبدالکریم پرتو در این مجموعه ی 3 جلدی کوشش نموده که خواننده را به سیر آفاق، چشمه های عشق و محبت و صفای ظاهر و باطن پیوند بدهد و بذر تفکر و تامل را بارور نماید.
نویسنده که نیم قرن تمام دستانش آغشته به مرکب چاپ بوده و یک عمر حروف چینی کرده و تجربه آموخته، با کمال درستی از لابلای خیل متون و منابع با رعایت امانتداری، ناباب ترین و آموزنده ترین مطالب را استخراج و در این مجموعه ی 3 جلدی گردآوری نموده و از این حیث میراثی ماندگار برای دوستداران کتاب به یادگار گذاشت.
قدح دُرد از لحاظ تنوع موضوع، ژرف نگری، نکته یابی و نکته سنجی، مجموعه ی بی نظیری است و برای هر جامعه و طبقه ای می تواند خواندنی و عبرت آموز باشد.

چرا قدح دُرد ؟!
نویسنده در ارتباط با علت نامگذاری این مجموعه می نویسد: " قدح دُرد چکیده و ته مانده ی شراب هستی بخش است که دُردی کشان قدح نوش عشق و خرد را با طعم دلنشینش به مشتاقان عرضه می نماید تا سرمستشان کند و یاد مانی باشد.
اما نگارنده بر این باور است، علت این نامگذاری شاید متاثر از ترانه ای باشد که زنده یاد حبیب الله ریخته گر در سالها پیش سروده بود و گاهی و گداری در مجالس و محافل زمزمه می کرد خصوصا از این باب که از قدیم میان عبدالکریم پرتو و زنده یاد حبیب الله ریخته گر شاعر پرآوازه خوزستانی الفتی دیرینه بوده است، استاد ریخته گر که با تخلص (مرجان) شعر می گفت، قدح درد را اینگونه توصیف می کند:
با یک قدح دُرد به میخانه نشتیم
تا دُرد در این کاسه بود سرخوش مستیم
ما باب سخن را به رخ دوست گشودیم
در را به سراپرده ی اغیار ببستیم

اگر قدح دُرد را از منظر ادبیات جستجو کنیم مفهوم ته نشین شراب هستی بخش و اسرار و رموز الهی از آن مستفاد می گردد که بسیار پرمعنا و نامی مناسب و در خور این مجموعه ارزشمند است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قدح درد - جلد 1

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با عرض سلام و احترام خدمت دوستان
کسی از بزرگواران کتب قدح درد و شکوه شمس رو برای دانلود داره تا بتونم در خوندش سهیم بشم؟
این کتاب ها سالهاست برای خرید موجود نیستن و تجدید چاپ هم نشدن.
ممنونم
قدح درد - جلد 1
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک