رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخچه انتخابات در جهان
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 16 رای
یادگیری علم و مطالعه تاریخ گذشتگان، در واقع استفاده از تجربیات همه کسانی است که پیش از ما زندگی کرده و رنج و زحمتی را برای کسب تجربه، متحمل شده اند. ما با مطالعه صحیح تاریخ و با استفاده درست از علم در واقع با بهره گیری از تجربیات گذشتگان توانایی‌های خودمان را افزایش داده و دنیایی زیبا، آرام و دلنشین را برای خود و دیگران مهیا خواهیم ساخت.
در توضیح پشت جلد کتاب آمده است: «روبسپیر و حکومت وحشت ماکسیملیان روبسپیر (1794-1758) عضو یک جناح سیاسی انقلابی و تندرو به نام ژاکوبن‌ها بود. وی در طول دوران وحشت (1794-1793)، دورانی که هزاران تن از اشراف و رقبای سیاسی اعدام شدند، رهبر ژاکوبن‌ها بود. در پایان، گردن خود او را نیز با گیوتین قطع کردند. آرمان‌های دموکراسی در کشاکش آشفتگی‌ها و بهم ریختگی اوضاع غرق در خون شده بود. رأی به نفع حزب بعد از وقوع انقلاب کمونیستی و مرگ لنین بالاخره در سال1928، ژوزف استالین (1953-1878) کنترل روسیه شوروی را به دست گرفت. در عکس، وی رأی خود را در مسکو در سال 1937 به صندوق می اندازد. اگرچه در زمان حکومت استالین حق رأی همگانی برقرار بود، ولی نامزدهای انتخاباتی توسط رهبران حزب کمونیست برگزیده می‌شدند و رقیبی در برابر این منتخبان وجود نداشت. استالین دیکتاتورانه و با اقتدار فرمانروایی کرد. دموکراسی و عدالت دموکراسی ممکن است منصفانه‌ترین راه برای سازماندهی حکومت باشد، ولی ضامن ایجاد جامعه‌ای عادلانه نیست. هزاران سال، هندوستان به صورت جامعه‌ای تقسیم شده بین طبقات اجتماعی تغییرناپذیر به نام کاست، شناخته می‌شد. در سال 2006، زمانی که دولت هندوستان پیشنهاد کرد برخی از ظرفیت دانشگاه‌ها به افراد فقیر متعلق به پایین‌ترین کاست‌ها اختصاص یابد، این دانشجویان پزشکی که اهل ایالت آمریستار هستند، به اعتراض شدید دست زدند. آنها عقیده دارند، معیار ورود به دانشگاه باید توانایی افراد باشد. نه وابستگی آنها به طبقه و یا قوم خاصی هرچند فقیر و تهی‌دست.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/04/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخچه انتخابات در جهان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخچه انتخابات در جهان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک