رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
من بادم و تو آتش
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
خداوندِ مولانا رحمت کناد روح بلند شیرزنی را که سال های عمرش را بر سر تحصیل و تدریس عرفان اسلامی- ایرانی نهاد. آنِماری شیمل، زمانی که نوزده سال داشت توانست اولین مدرک دکترایش را بگیرد و زمانی که از دنیا رفت به عبارتی هفده مدرک دکترا داشت و آثارش را به پنج زبان دنیا نوشته بود.
کتاب های بسیارِ وی که حاصل مطالعات خستگی ناپذیر و سفرهای دور و درازش به نقاط مختلف جهان اسلام و کشور ایران و قلمرو زبان فارسی هستند، نشان از علاقه ژرفِ وی به فرهنگ عرفانیِ ایرانی-اسلامی دارند و ایمان خلل ناپذیرِ وی به ارزش و اهمیت کارش. وی هیچ گاه ازدواج نکرد و بچه دار نشد تا همه عمرش راصرف پدید آوردن آثاری کند که برای فرهنگ ما جاودان خواهند ماند. کتاب ها و مقالاتی که راهگشایِ مطالعه فرهنگ اصیل و ریشه دار عرفانی ما هستند. از کوشش های وی در تحصیل علوم عرفانی بسیار گفته اند از جمله این که در شانزده سالگی علاوه بر درس های مدرسه اش مجبور بوده برای شرکت در کلاس های مربوط به علایقش هر هفته سه کتاب را خوانده و به استاد گزارش دهد.
بخش مهمی از کتاب ها و مقالات وی به فارسی ترجمه شده اند و بخشی هنوز نه. کتاب من بادم و تو آتش مجموعه ای از یادداشت های کوتاه این نویسنده در معرفی و تحلیل آثار مولانا البته برای عموم مردم است. کتابی که چندان تخصصی و پیچیده نیست، اما برای بنده که سال هاست مولانا می خوانم حاوی نکات بسیار ارزشمندی بود. در این کتاب شمیل، با استفاده از اشعار و مطالب مثنوی، فیه ما فیه و دیوان شمس سعی می کند بخشی از شخصیت و جهان بینی مولانا را به مخاطب نشان دهد. کتاب با سفر وی به محل زندگی مولانا آغاز شده و نویسنده سعی می کند جغرافیای طبیعی، معماری شهر و بافت انسانی آن را در زمان مولانا تصور کرده و برای مخاطب شرح دهد. در ادامه، زندگی مولانا به صورت روایت های پراکنده ذکر شده و بقیه کتاب به گزارش ساده ای از دیدگاه های این نابغه بزرگ جهان اسلام می پردازد. با خواندن این کتاب مولانا برای خواننده شخصیتی واقعی جلوه می کند که زندگی معمولی و البته بسیار پردردسرتری از مردم عادی داشته اما بخشی از شخصیت و علایق وی، دریچه ای از دنیای دیگری بر وی می گشوده که آثار بزرگش مرهون نگرش از آن دریچه به جهان پیرامونش هستند. همان طور که ذکر شد این کتاب چندان تخصصی و پیچیده نیست و برای کسانی که می خواهند از مولانا جلال الدین رومی که که در سال های اخیر زیاد هم صحبتش به میان بوده چیزی بدانند، عالی است. این کتاب در یازده بخش موضوعی نگارش شده است:
• زیارت رومی
• راه قونیه
• بیان شعری
• یک روز بهاری در قونیه
• گنج نهان: اندیشه های مولانا درباره ی خدا و آفرینش
• دُمِ خر و پَرِ فرشته
• قرآن، پیامبران و اولیاء
• نخودها بر نردبان روحانی
• نماز و دعا: عطیۀ الهی
• تجلّیات عشق
• سماع
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
amitab
amitab
1397/04/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی من بادم و تو آتش

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
من بادم و تو آتش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک