رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
دین و دولت در عصر مدرن - جلد 2
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 27 رای
دین و دولت در عصر مدرن 2: دولت،مشارک ها و مشروعیت
متن حاضر، جلد دوم از نوشته‌ای است که با عنوان «دین و دولت در عصر مدرن» به نگارش درآمده است. این مجلد نیز، همانند جلد اول، در پنج بخش و پانزده فصل تنظیم شده است. همه‌ی این مطالب بر محور سه موضوع عمده؛ «دولت، مشارکت و مشروعیت» در نصوص، اندیشه‌ها و جوامع اسلامی تدوین شده‌اند. این موضوعات، حوزه‌های حساس و مسئله‌خیز برای هر انسان مسلمان در دنیای معاصر هستند و تحولات امروز جهان اسلام، به‌ویژه‌ کشورهای عربی، چنین اهمیتی را تایید می‌کند.
هرچند، بخش‌ها و فصول مختلف این مجموعه، به تدریج و طی چند سال گذشته فراهم شده است، اما خواننده‌ی علاقمند به موضوع، بلافاصله بر نسبت این مباحث و تحولات اخیر در جوامع اسلامی توجه خواهد نمود. موجی از دگرگونی‌ها که از تونس و مصر شروع شده و به کشورهایی چون یمن، لیبی، بحرین، سوریه و اردن کشیده شده است. نتیجه‌ی این رخ‌دادها هرچه باشد، البته دیگر مناطق جهان اسلام و، به تبع، نظم جهانی را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد. این رویدادها را، هر شخص و گروهی، به اعتبار علایق خود، با عناوین ایدئولوژیکی چون؛ بهار جنبش‌های عربی، بیداری اسلامی در خاورمیانه، نظم نوین خاورمیانه‌ای، بحران دموکراسی در جهان اسلام و غیره توصیف کرده‌اند. اما این جنبش‌ها و تحولات، به هر نامی خوانده شوند، چنان اهمیتی دارند که پیامد آن برای منطقه و جهان کمتر از فروپاشی بلوک شرق و دنیای کمونیسم نخواهد بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دین و دولت در عصر مدرن - جلد 2

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دین و دولت در عصر مدرن - جلد 2
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک