رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

افسون ریاضیات: کشف جذابیت های ریاضیات

افسون ریاضیات: کشف جذابیت های ریاضیات
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 25 رای
در این کتاب سعی شده تا مفاهیم گنگ ریاضیات به زبان ساده بیان شده است حتی در این کتاب تلاش شده تا کاربردهای ریاضیات در علوم مختلف و هنر بیان شود.
در واقع نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا به سوالاتی در زمینه ریاضیات، اینکه ریاضیات چه کاربردی در زندگی ما دارد، و اینکه خواندن و یاد گرفتن این درس به چه دردی می خورد پاسخ گفته است.
کتاب "«افسون ریاضیات؛ کشف جذابیت‌های ریاضیات" با هدف اشنایی بسیار از دانش آموزان و حتی محصلان با این درس است، بسیاری از افراد از این درس فراری هستند و آن را درسی دشوار و عبث می‌دانند اما نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا با بهره گیری از یک روش مفید این درس را به شکلی جذاب و دلنشین به فرد ارائه کند.
اندیشه‌های ریاضی تار و پود تخیل هستند. این اندیشه‌ها در دنیایی غریب وجود دارند و موضوعات آن از منطق محض و خلاقیت پدید می‌آید. یک مربع یا دایره کامل در جهان ریاضیات وجود دارد، در حالی‌که جهان ما تنها نمایش ریاضی از اشیاء را در خود دارد.
«افسون ریاضیات» را می‌توان به دو بخش اصلی تقسیم کرد. در بخش نخست، بعضی از مفاهیم گنگ ریاضی را با زبانی بسیار ساده معرفی و دلایل اعجاب آن‌ها را بیان و در بخش دوم کاربردهایی از ریاضیات در علوم دیگر، هنر و زندگی روزمره را مطرح کرده است.
ریاضیات در زندگی روزمره، جهان جادویی ریاضیات، ریاضیات و هنر، جادوی اعداد، جادوی ریاضیات در طبیعت، تردستی‌های ریاضی در گذشته، ریاضیات نغمه خود را می‌نوازد، انقلاب کامپیوتر، ریاضیات و رازهای زندگی، ریاضیات و معماری، افسون منطق، سرگرمی و بازی و پاسخ‌ها عنوان فصل‌های مختلف کتاب حاضر است.
نویسنده در این کتاب اشاره کرده که آنچه بیان کرده تنها مختصری است و شاید پنجره‌ای باشد که خواننده از آن با استفاده از تحقیق و پژوهش بیشتر دنیای زیبای دیگری را مشاهده کند.
یکی از نقاط برجسته کتاب، طرح پرسش‌های تامل برانگیز و در عین حال ساده است که در زندگی روزمره شاهد آن هستیم ولی کمتر به آن توجه می‌کنیم. به‌طور مثال در بخشی از این اثر به این پرسش پاسخ داده شده است که چرا درهای فاضلاب دایره‌ای است؟! از دیگر نقاط برجسته کتاب، استفاده متعدد از تصاویری است که علاوه بر روشن کردن بسیاری از مفاهیم طرح شده در کتاب بر جذابیت آن نیز افزوده است.
تگ:
خاص
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/06

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسون ریاضیات: کشف جذابیت های ریاضیات

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افسون ریاضیات: کشف جذابیت های ریاضیات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک