رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

استالین جوان: از تولد تا انقلاب اکتبر

استالین جوان: از تولد تا انقلاب اکتبر
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 34 رای
کتاب حاضر نتیجه یک دهه پژوهش درباره «استالین» در بیست شهر و نه کشور، عمدتاً در آرشیوهای تازه باز شده مسکو، تفلیس، باتومی، سن پیترزبورگ، باکو، ولگدا، سیبری، برلین، استکهلم، لندن، پاریس، هلسینکی، کراکف، وین، استانفورد و کالیفرنیاست. در این کتاب زندگی استالین از بدو تولد تا هنگام رسیدنش به حکومت در اکتبر 1917 بررسی می‌شود. نگارنده معتقد است که برای اولین بار می‌تواند نقش استالین را در سرقت‌های بانک، اخاذی‌ها، دزدی‌های دریایی، باج‌گیری‌ها، آتش‌افروزی‌ها، جنایت‌ها، با سند سسو مدرک ثابت کند. وی در این کتاب می‌نویسد: «استالین یک سازمان دهنده سیاسی، یک مدیر اجرایی توانمند و استاد در زد و بند با سرویس‌های امنیتی تزاری بود. استالین برخلاف زینوویف، کامینیف و بوخارین، که از قضای روزگار نام و شهرتشان به عنوان سیاستمداران بزرگ عمدتاً به سبب نابودی آن‌ها در دوران‌ «وحشت بزرگ» عالم‌گیر شد، از به خطر انداختن جان خویش هیچ هراس نداشت. موفقیت‌های استالین به خاطر تحصیلات کلاسیک (به لطف مدرسه علمیه تفلیس) و خشونت‌های خیابانی بود... هم «روشنفکر» بود و هم «جنایتکار»...

از مقدمه کتاب:
«البته این نخستین کتابی نیست که در مورد دوران جوانی این دیکتاتور سده‌ گذشته نوشته‌ شده و فروتنانه اثر خود را در سطوح پایین‌تری از اهمیت، نسبت به کتاب‌های «استالین شکننده‌ی ملت‌ها» به قلم «رابرت کانکوئست» و «استالین: یک زندگی نامه» با نویسندگی «رابرت سرویس» می‌داند. ولی آن‌چه این کتاب را بسیار ارزشمند می‌کند، استفاده از اسناد و خاطرات افراد حاضر در جریان حوادث زندگی استالین است که به تازگی از قید محرمانه بودن آزاد شده‌اند، و طبعاً در کتاب‌های پیشین از آن‌ها استفاده نشده ‌بود. همین موضوع، این کتاب‌ها را متمایز ازآثار پیشینِ نوشته شده بر این موضوع خاص می‌نماید و در بسیاری موارد با توجه به اسناد، قول پذیرفته‌شده در موضوعات گوناگون، از سوی مورخان را به چالش می‌کشد.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی استالین جوان: از تولد تا انقلاب اکتبر

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب فوق العاده اییه دوسال پیش هر دوجلد رو خریدم وفکرکنم تاحالا دوبار خوندمش
اصل مطلب از جلد دوم شروع میشه
جلد اول کلا مقدمه جلد دومه، وقتی که استالین حکومت را از تروتسکی و طرفدارانش میگیره و عملکرد خودش رو شروع میکنه
کسانی که دوست دارن کل مطلب رو بفهمن خوبه یک کتاب درباره بریا رئیس پلیس مخفی استالین هم بخونن
کتاب خیلی جالبیه !!!
لطفا جلد دوم (از غصب قدرت تا دیکتاتوری) روهم بزارید
استالین جوان: از تولد تا انقلاب اکتبر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک