رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

گزیده اسناد جنگ جهانی دوم در ایران

گزیده اسناد جنگ جهانی دوم در ایران
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 31 رای
گزیده اسنادی که از آرشیو سازمان اسناد  ملی ایران انتخاب و بازخوانی شده است، تنها گوشه هایی از تبهکاری متفقین در ایران را نشان می دهد . گردآورنده کتاب قبل از بازخوانی اسناد  یاد  شده به بررسی موضوع هایی می پردازد  که در نمایش اوضاع و احوال ایران در دوره اشغال توسط متفقین، اهمیت داشته و زمینه را برای مطالعه این اسناد  مساعد  می کند .
این کتاب، دربردارنده صد و بیست و هفت سند در زمینه‌های قتل، تعدی، تجاوز، و دخالت و نقض حاکیمت ایران از سوی کشورهای انگلیس، آمریکا و شوروی و ایجاد آشوب و ناامنی در کشور با هدف دست‌یابی به خواسته‌های نظامی خویش و پیروزی در برابر آلمان نازی است. از جمله اسناد مندرج در کتاب می‌توان این موارد را برشمرد: مکاتبات مربوط به تعقیب جرایم و پی‌گیری حوادث رانندگی وسایل نقلیه متفقین؛ گزارش‌ شهربانی کل کشور از صدمات وارده بر سرباز ایرانی توسط سربازان انگلیسی در تهران؛ گزارش در خصوص مزاحمت نیروهای آمریکایی برای اهالی خرم‌آباد؛ تشکیل حزب اشتراکی در اطراف اردبیل پس از ورود قوای ارتش شوروی به ایران؛ آگهی در خصوص خودداری اشخاص از نزدیکی به اردوگاه و انبار ذخایر ارتشی متفقین؛ اظهارات مداخله‌جویانه مستشار سفارت شوروی در امور داخلی ایران؛ و گزارش راجع به ایجاد تعمیرگاه از سوی نیروهای ارتش سرخ شوروی در قزوین.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/13
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گزیده اسناد جنگ جهانی دوم در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گزیده اسناد جنگ جهانی دوم در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک