رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
عقل و عقل عقل
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 29 رای
کتاب "عقل و عقل عقل" مجموعه هفت مقاله از کتابهای مختلف فریتیوف شوان، حکیم و عارف سوئیسی، است که همگی آنها کم و بیش با موضوع فلسفه قدیم و جدید مربوط است.
این هفت مقاله عبارتند از: تصرف غلط در دو معنی انضمامی و انتزاعی، عقلی مسلکی و شبه عقلی مسلکی، گفتگوی یونانی مشربان و مسیحیان، درباره دلایل اثبات وجود خداوند متعال، دلیل مبتنی بر تصور جوهر، تفکر و تمدن، تعبد و تعقل.
نگاه شوان در این کتاب به فلسفه، یادآور نگاه اکثر صوفیان دوره های گذشته است. فلسفه فعالیت عقلی بسیار مهمی است، اما برای رسیدن به حقیقت نهایی باید از محدودیت آن گذر کرد.
فریتیوف شوان به عنوان سرشناس ‌ترین نماینده مکتب جاودانگی دین و فیلسوفی است که در گرایش متافیزیکی شانکارا و افلاطون شهرت دارد در طول50 سال گذشته، بیش از 20 کتاب با موضوعات متافیزیک و معنویت نوشته است. علاوه بر این، به طور منظم برای مجلات دین‌ شناسی تطبیقی در اروپا و امریکا مقالاتی ‌نگاشته است.
فریتیوف شوان، پس از پذیرش دین اسلام نام شیخ عیسی نورالدین احمد را برای خود برگزید، در سحرگاه پنجم ماه میِ 1998 در خانه‌اش در بلومینگتون در ایالت ایندیانای آمریکا در حالیکه تسبیح به دست ذکر سحرگاهی را بر لب داشت، درگذشت و در جنگلی نزدیک محل اقامتش به خاک سپرده شد. مهم‌ ترین آثار او، گذشته از "منطق و تعالی" عبارتند از : وحدت متعالی ادیان، چشم دل، مناظر معنوی و واقعیات انسانی ، طبقات و نژادها، گنوسیس ‌ـ حکمت الوهی ، مقامات حکمت، زبان خودی، شناخت اسلام ، تمثلات روح ، نظری بر جهان‌های کهن، در پیِ آیین بودا، ابعاد اسلام، اسلام و حکمت خالده ، گوهر و صدف تصوف، مغز و پوستة ادیان ، طریقت باطنی به منزله‌ مبدأ و به منزله‌ راه، از خدا تا انسان، مسیحیت / اسلام ـ جستارهایی در باب وحدت ‌گرایی باطنی، و در پیِ دین جاویدان.
آثار شوان در نوشته‌های پژوهشی و فلسفی بسیاری مورد نقد و بررسی قرار گرفته و تحسین دانشمندان و صاحب‌ نظران این حوزه را برانگیخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/09

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عقل و عقل عقل

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
عقل و عقل عقل
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک