رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

زندگینامه سیاسی آیت الله طالقانی

زندگینامه سیاسی آیت الله طالقانی
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 23 رای
آیت‌الله طالقانی هم در حوزهٔ نظر و اندیشه و هم در عرصهٔ عمل اجتماعی دارای سعه صدر و وسعت مشرب بود و اهل مدارا. به همین سبب، با جریان‌های گوناگون فکری و رهبران حرکت‌های سیاسی مبارزاتی تعامل داشت و در آراء، آرمان‌ها و نگرش‌های آنان تأمل می‌کرد. بدون تعصب و جزم‌اندیشی درعین پای‌بندی و ایمان استوارش به شریعت اسلامی و مکتب فکری قرآن کریم، با صاحبان آراء و مکاتب فکری، آثار متفکران مکاتب مختلف و مدافعان و مدعیان آن به گفت‌وگو می‌پرداخت.
زندگینامهٔ سیاسی آیت‌الله طالقانی کتابی است که به بررسی تحلیلی زندگی او می‌پردازد و از این رو، به ناگزیر در این کتاب بخش‌های عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران نیز مرور شده است تا تأثیرپذیری این اندیشمند معاصر از محیط سیاسی اجتماعی و تأثیرگذاری متقابل او بر فضای روزگارش به‌درستی تبیین شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/03/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگینامه سیاسی آیت الله طالقانی

تعداد دیدگاه‌ها:
4
آگاهی از بینش و کنش و سرگذشت چهره های شاخص ( رزمی ، شاعر ، داستان نویس ، مدیر ، سازمان ده ، نظریه پرداز و ...... ) لازمه شناخت هر جامعه ای است . « ملا » ها به عنوان قشر فرهنگی جوامع عمدتاً دام پرور و برزگر ، نقش بی بدیلی در همسان و همسو کردن بینش و کنش مردم ، ذخیره و انباشت دانش و ... داشته اند ، نقشی که اکنون استادان دانشگاه و سخنوران و نویسندگان نیز ایفا می کنند . مشخصاً در سال 57 با فروریزی نظام سیاسی دودمانی ـ پادگانی پهلوی در ایران ، شبکه فرهنگی ـ مدنی « ملا » ها با عقبه بازاری خود توانست خلاء قدرت را پر کند و مدعیان سازش ناپذیر را که در انحصار طلبی تفاوتی با هم نداشتند ، حذف کند . از این ها گذشته محمود طالقانی چهره درخشانی در تاریخ سیاسی ایران معاصر است . نفرت جاهلان واقعیت را عوض نمی کند ، کورشان می کند و این به سودشان نیست !
شاید مطالعه ریز جزییات زندگی ملاها به درد خیلی ها نخوره ولی مسمومیت و مرگ نابهنگام بعضی از اونها در روزهای نخست به ثمر نشستن انقلاب برای هشیاران زنگ خطری بود که نوید آینده ای نامیمون را میداد. اون آینده زمان حالی است که ما سپری میکنم......
[quote='ستار45']زندگی این ملاها به درد کی می خوره؟؟؟؟[/quote]
:)):))چه سوال خوبی! دلم میخواد این جماعت یک ماهی اعتصاب کنن ببینم به کجای ممکلت بر می خوره؟ کدوم قسمت از کار می افته؟:))
اصلا کار مفید اینا چیه؟ از موقعی که آخوند بوجود اومده، چه خدمتی به بشریت کرده؟ دستاوردش چی بوده؟ جز اینکه در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشوده، رفته مسجد نماز خونده، بعد رفته حوزه، بعد از اون تا آخرش رفته منبر و پول بیت المال رو چاپیده. والسلام!
زندگینامه سیاسی آیت الله طالقانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک