رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ دموکراسی در اروپا
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 21 رای
نویسنده در تمام بخش های کتاب کوشیده است، به سرعت از ظاهر رویدادها عبور کند و با بررسی و معرفی متغیرهای مختلف تاریخی یک دوره، بیش از هر چیز چگونگی برآمدن دموکراسی از دل اروپای قرون وسطی را به تصویر بکشد.
نگاه ساختاری نویسنده به موضوع این کتاب، نگاهی مکان محور است.
«تاریخ دموکراسی در اروپا» با بررسی تاریخی دموکراسی در ایتالیا آغاز می شود و با تاریخ دموکراسی فرانسه به پایان می رسد و در این میان، نقاط عطف و قابل توجه سیر تولد، زندگی و رشد دموکراسی را در مکان های مختلف پی می گیرد.
نویسنده در هر فصل بحث را از آغاز تاریخ یک کشور شروع می کند. شرایط آن را در دوران باستان توصیف می کند و آرام آرام، روایتگر تحول های مخصوص به آن کشور می شود.
در این کتاب ایتالیا، آلمان، انگلستان، فرانسه، به عنوان چهار نماینده اصلی تاریخ دموکراسی اروپایی انتخاب شده اند.
رجبی ایتالیا را در شش مرحله تاریخی بررسی کرده است؛ ایتالیای باستان، دوران میانی، رنسانس، پس از رنسانس، چیرگی اتریش بر ایتالیا و در نهایت ایتالیای مدرن. در مورد آلمان نیز کم و بیش چنین ساختاری حاکم است. بحث با آلمان در گذشته دور شروع می شود و به پیدایی حکومت فرانک ها می رسد.
یکی از اصلی ترین بحث های این فصل، تضاد و ستیزی است که میان کلیسا و جهان لائیک در این دوره وجود داشته است. رفرم کلیسا علیه امپراتوری و همچنین رفرم امپراتوری علیه کلیسا یکی دیگر از فرازهای بررسی اوضاع دموکراسی در آلمان است.
دشواری‌های پاپ سرا، پیشرفت به سوی دموکراسی با نگاهی به اتحادیه هانز رفرم دینی و رنسانس آلمان، تحول دموکراتیک در آلمان از جنبش هوسیت ها تا پروتستانیسم، قدرت سیاسی و دموکراسی در قرن هفدهم و درنهایت برقراری دموکراسی در آلمان که پیروزی انقلاب فرانسه تاثیر زیادی بر آن داشت، موضوعات مهمی هستند که در این فصل به آنها پرداخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/03/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ دموکراسی در اروپا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تاریخ دموکراسی در اروپا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک