رسته‌ها

100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی

100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 4 رای
کتاب 100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی اثر علی شهنوازی و مصطفی کریم زاده خویی به مسئله فقه و حقوق اقتصادی، که رشته دانشگاهی جدیدی است پرداخته است.
این رشته از ترکیب سه دانش فقه، حقوق و اقتصاد تشکیل یافته است. راه‌اندازی رشته فقه و حقوق اقتصادی این فرصت را فراهم نموده که با یک نگاه سیستمی به تعاملات بشری در چارچوب یافته‌های فقهی، حقوقی و اقتصادی توجه شود.
مطالب این کتاب در سیزده حوزه و در قالب پرسش و پاسخ می‌کوشد به شفاف شدن موضوع یاری رساند. این سیزده حوزه که هریک در قالب یک فصل آمده عبارت از ۱-نظام اقتصادی اسلام، ۲-آیات الاحکام حقوق اقتصادی، ۳-فقه و حقوق محیط‌زیست، ۴-فقه و حقوق مشارکت‌های تجاری، ۵-فقه و حقوق بازارهای مالی، ۶-مسئولیت مدنی، ۷-تحلیل اقتصادی حقوق، ۸-حقوق رقابت، ۹-حقوق قراردادهای بین‌المللی، ۱۰-حقوق تأمین مالی سرمایه‌گذاری خارجی، ۱۱-فقه و حقوق ابزارهای مشتقه، ۱۲-حقوق بازار بورس و ۱۳-اقتصاد ایران می‌باشند.
رشته فقه و حقوق اقتصادی به‌جای نگاهی انتهاگرا، رویکردی فرایندی را تعقیب کرده و می‌کوشد اقتصاد را در چارچوب فقه و حقوق بررسی نماید و دیدی پیشرفته‌تر از مطالعه فقه، حقوق و اقتصاد به‌تنهایی ایجاد می‌کند. مطالب کتاب در دو قسمت شامل سیزده فصل به ترتیب حوزه‌های مورد اشاره و منابع مرتبط با فصول، سازمان‌دهی شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
48
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
tahlildadeh
tahlildadeh
1397/04/17
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی 100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
100 پرسش و پاسخ در فقه و حقوق اقتصادی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک