رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM

ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 7 رای
برای بررسی آثار اقتصادی فعالیت‌های تحقیق و توسعه (R&D) در طول سال¬های گذشته روشی به نام "الگوی مازاد اقتصادی" معرفی‌شده که مبانی آن در کتاب "علم تحت کمیابی: اصول و اقداماتی برای ارزیابی و اولویت‌بندی تحقیقات کشاورزی" که توسط آلستون و همکاران در سال 1995 منتشر گردیده، توضیح داده‌شده است. بر پایه همین کتاب می‌باشد که گروه مشورتی بین¬المللی تحقیقات کشاورزی ( CGIAR)، نسخه 3 نرم¬افزار دِریم را تهیه و ارائه نموده است. این نرم¬افزار توانایی بررسی آثار اقتصادی تحقیقات کشاورزی را در شرایط مختلف داشته و با مقایسه منافع و هزینه¬های پژوهشی، نرخ بازده سرمایه¬گذاری در تحقیقات را مشخص می¬سازد. خروجی نرم¬افزار، اطلاعاتی در مورد منافع تولیدکنندگان و مصرف¬کنندگان به تفکیک منطقه و زمان، گزارش کرده، درنتیجه شرایط موردنیاز برای اولویت¬بندی تحقیقات را فراهم می¬آورد. در نرم¬افزار دریم همچنین امکان بررسی تأثیر سیاست¬های دولت بر منافع یافته-های پژوهشی وجود دارد.
متن اصلی راهنمای ارائه‌شده توسط وود و همکاران (2001) به¬گونه¬ای نبود که امکان ترجمه را بدون تنظیم مجدد مطالب امکان¬پذیر نماید، بنابراین باآنکه تلاش فراوان گردید تا در انتقال مطالب تغییری ایجاد نگردد ولی در بسیاری از مواقع برای افزایش روانی متن از نسخه اصلی فاصله گرفته شد.

رهیافت ارائه‌شده در کتاب برای محققین بخش کشاورزی و آنان که علاقه‌مند به کمّی سازی آثار اقتصادی فعالیت‌های پژوهشی می‌باشند می‌تواند مفید باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
tahlildadeh
tahlildadeh
1397/04/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ارزیابی اقتصادی تحقیقات کشاورزی با نرم افزار DREAM
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک