رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
معتادان فیس بوک
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
در زمانه‌ی ما، نوع خاصی از اعتیاد به اینترنت یعنی اعتیاد به فیس‌بوک، در کل دنیا رو به افزایش است و یکی از دغدغه‌های مهم هر پدر و مادر و مسئول دلسوز به‌شمار می‌آید. برای مقابله با این اعتیاد فزاینده، ابتدا باید دلایل اجتماعی و روان‌شناختی آن مشخص شود و سپس به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع آنها بود. اما سؤال این است که چه عواملی می‌توانند به اعتیاد به یک شبکه‌ی اجتماعی مثل فیس‌بوک منجر شوند؟ تاکنون تحقیقات در زمینه‌ی دیگر موارد اعتیاد، نشان داده است که ناقل عصبی به نام دوپامین در ایجاد اعتیاد نقش اساسی دارد. این ناقل در هر فعالیت لذت‌بخشی افزایش می‌یابد؛ و آنچه باعث می‌شود فرد دوباره به مصرف ماده یا انجام عمل اعتیادآور مبادرت کند، درخواست مغز برای لذت مجدد است. به‌نظر می‌رسد امکانات ارتباطی موجود در فیس‌بوک باعث ترشح دوپامین در مغز و درنهایت اعتیاد می‌شود.
در کتاب حاضر برای اولین بار در ایران به بحث اعتیاد به فیس‌بوک پرداخته شده است. مؤلف به‌خوبی به توصیف دلایل روان‌شناختی و اجتماعی اعتیاد به فیس‌بوک پرداخته و راه‌حل‌هایی آسان اما کارآمد پیشنهاد کرده است که هر فردی به‌راحتی می‌تواند از آنها سود جوید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
taraneh_m
taraneh_m
1397/03/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی معتادان فیس بوک

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
معتادان فیس بوک
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک