رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

حزب الله لبنان: خط مشی، گذشته و آینده آن

حزب الله لبنان: خط مشی، گذشته و آینده آن
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 15 رای
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 15 رای
پرسش ها پیرامون حزب الله لبنان فراوان است، چگونه تاسیس شد؟ اهدافش چیست؟ زمینه های فکری و دیدگاه‌هایش کدام است؟ آیا برای دوره زمانی محدودی کار کرد یا نقش خود را ایفا خواهد کرد یا اینکه توانایی تداوم و بقا دارد؟ این سئوالات و دیر مواردی که در متن کتاب بدان اشاره رفته است همگی دست به دست همه داده اند تا مولف این اثر را که خود از اعضای موثر حزب‌الله لبنان بوده و بیش از 14 سال در سمت قائم مقامی دبیرکل حزب الله ایفاء نقش نموده را بر آن دارد تا پاسخگوی سئوالات فوق باشد. مولف فاضل کتاب که دانش آموخته حوزه و دانشگاه است بیان می دارد این کتاب بازگوکننده خط مشی، عملکرد و آینده حزب الله در لبنان می باشد این کتاب در هفت فصل به رشته تحریر در آمده که در هر فصل سعی شده است به طور مشروح به یک بخش از تشکیلات حزب الله پرداخته شده و سپس در فصل هفتم به تشریح برنامه های آینده حزب الله لبنان پرداخته شود.
این کتاب ذیل این عناوین به طبع رسیده است: 'دیدگاه ها و اهداف', 'تشکیلات حزب الله و فعالیت های عمومی آن', 'رویدادهای مهم در تاریخ حزب الله', 'مسئله فلسطین', 'رویدادها و موضع گیری ها', 'روابط منطقه ای و بین المللی', 'آینده حزب الله' و 'برنامه انتخاباتی حزب الله 1992.'
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/02/28
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حزب الله لبنان: خط مشی، گذشته و آینده آن

تعداد دیدگاه‌ها:
44
[quote='Khwanirath'] ... چگونه مسلمانی که نص صریح قرآن در نفی اشغالگری را خوانده و بعد به اشغال سرزمین فلسطینیان نظر می دهد؟ فرمایش شما مشابه برخی مسلمین است که خود را سکولار می نامند. یعنی نومن ببعض و نکفر ببعض هستند. به آیات سیاسی و اجتماعی قرآن کافرند بعد خود را مومن می دانند. شما هم گویا ... [/quote]
[quote='Aristoteles']جناب khwanirath
پس از انقلاب ، ایران رابطه اش را با اسراییل قطع کرد و تا امروز بیشتر از هر کشور دیگری بخاطر فلسطینی ها هزینه های هنگفت داده است ، اما واکنش فلسطینی ها چه بود؟ آنها در همان جنگ تحمیلی که شما یاد آور شدید ، به ارتش صدام پیوستند و با ایران جنگیدند و رسما از صدام حمایت کردند و در چند سال اخیر از داعش در سوریه بر علیه بشار اسد و بر علیه اقلیت های مذهبی (علوی مسیحی دروزی ..) ، حمایت میکنند و بشار اسد را تکفیر میکنند ، ملت ایران و سوریه و لبنان بیش از آنچه فلسطینی ها سزاورش باشند به آنها یاری کرده است اما آنها بارها با نمک نشناسی و بی شرمی به لطف بزرگی که ایران -سوریه-لبنان در حقشان کردند خیانت کردند ، آیا شما چشمدارید تا ملت ایران خود را فدای فلسطینی ها بکند ؟ [/quote]
جناب Aristoteles بزرگوار
آنچه بنده بر سر آن غریو می کشم؛ حق مردم فلسطین است که بایستی در سرتاسر خاک اصلی فلسطین مستقر گردند. چه به ایران بدی کنند و چه نکنند؛ چیزی از این حق ایشان نمی کاهد.
وانگهی؛ زیست اخلاقمدارانه هزینه بر است. این تضاد دائمی بین جهان بینی اسلامی با منافع ملی و یا به عبارت بهتر تضاد بین سیاست اخلاقی با منافع ملی است. آیا باید از حق دفاع نمود؟ یا از منفعت ایران؟ و در زمانی که این دو در روبروی یکدیگر قرار می گیرند؛ کدام را باید مد نظر داشت؟
این نکته هم هست که بر سر ادعاهای شما در مورد نمک ناشناسی فلسطینیان؛ ان قلت هایی هم وجود دارد که قصد پرداختن به آن را ندارم.
از همون دو جمله اولت معلومه چند چندی. تا یه کسی اومد مخالفت کرد باهات شد مسلمون شیعه متعصب و داره تقیه میکنه؟ بابا شما خیلی باحالید. اینکه محمد بعضی احکام رو از یهود گرفته دلیلی بر ساخته شدن اسلام توسط یهود نیست. همونطور که بعضی از احکام دینش رو از عقاید سنتی اعراب گرفت .صادق هدایت هم برای من یک انسان هست که مثل همه ی انسانها نقاط ضعف و قوت داره و از اون بت نمیسازم
[quote='issamm']نقل قول از همای ابد: اصلا نکنداسلام را هم یهود ساخته باشد برای اینکه دشمنی داشته باشد؟
خوبه صادق هدایت یه چیزی انداخت تو دهن شماها که بیاین قرقره کنید. آخه بر چه اساس و منطقی میگید اسلام رو یهودیا ساختن؟ بابا منم بیدینم ولی دری وری گفتن هم حدی داره. کلا ما خودمونو ول کردیم هی دنبال مقصر میگردیم . بابا مشکل خودمونیم. اگر کشورای دیگه باعث بدبختی ما میشن به خاطر ضعف های خودمونه. حالا هی بشین داستان بباف[/qu
اول... من این همه طومار نوشتم که شما با یک جمله من هدایت بیچاره را از گور بیرون بکشید و توهین کنید و... ؟ من اگر از امثال هدایت چیزی نقل بکنم با افتخار اعلام می کنم. شما هم طبق برداشت من فقط قصد منحرف کردن بحث را داشتید احتمالا... مخصوصا با آن جمله ی لزج و تکراری: "بابا منم بی دینم" لباس مطهر تقیه خودش را تازگی زود لو می دهد.
دوم اینکه... گرامی، من هم نگفتم که دین و امپریالیسم و غیره از آسمان! و ماورا به دامن ما افتاده! پیامبران هم یکی مثل من و شما. به قول جناب فروید: دین یک بیماری عصبی جمعی است. مصیبت های ما هم جمعی است و مقصر همه ما.
سوم...مدرک خواستید که اندازه چند کتاب است. ازالان که شروع کنید شش ماهی مشغولید. در چند جمله خلاصه می کنم و خودتان دنبالش بروید:
1-از کتب عهد عتیق و جدید و انواع انجیل و بعد قران شروع کنید. خواهید دید که چطور در بحث احکام ، اسلام به جای تکامل مسیحیت به سراغ تورات می رود. وحتی در حکمی مثل سنگسار که به گفته عاشیه بزی صفحه اش را خورده! اندیشمندان اسلام شناسان می گویند که محمد از روی تورات احکامش را نوشته و در واقع یعنی از یهودیت وحتی ایین زردشت کپی برداری کرده. حالا من هم حرف از احتمال ایجاد اسلام توسط یهود زدم که با تئوری محاصره و دشمن و اتحاد ومقاومت در قلعه یهود(و حتی ج.ا) جور در می اید. 2- برادر زن یهودی محمد. یعنی برادر خدیجه. ( و سند محکمی هم برایش خواهید یافت) و همان طور که می دانید هیچ جا حرفی از مرام و آیین خدیجه این زن تاجر و باسواد وجود ندارد.3- تمام تاریخ نویسان اذعان دارند که محمد پیش از مشغول شدن در کاروان تجاری خدیجه، اقصا نقاط خاور میانه و تمدن های ایران و روم و یونان را گشته و با دین وآیین مردمشان آشنا شده. این لازمه ی برعهده گرفتن مسئولیت یک کاروان است. همین طور که سواد. و گویا لازم بوده که در زندگی مشترک بیست ساله خدیجه وقت نکند به محمد خواندن و نوشتن یاد بدهد چرا که بعدها که خواست پیامبر شود نگویند امی نبود! ولازم است بگویند که از مکه پیش از چهل سالگی پایش را بیرون نگذاشته بود! 4- دعوت قومی از یهودیان یثرب از او و بعدها مبارزه او برای حذف و نابود کردن یهودیان بنی قریظه و خیبر که با این گروه از یهود که او را دعوت کرد اختلاف و دشمنی داشتند و آیین محمد را نپذیرفتند. 5- کتب دیوان اشعار شاعران یکتا پرست ویهودی هم عصر محمد را پیدا کنید و بعد از خواندنش به سرغ جزء سی قران بروید. شگفت انگیز خواهد بود این سرقت ادبی! و اینکه بر خلاف ادعای محمد عربستان و مکه سراسر کفر وجهل نبوده! کما اینکه یهودیان دوست، بدون تغییر دینشان ،باقی مانده و بعدها حتی در حکومت های خلفا پست ومقام دار می شوند اما یهودیانی که محمد را دروغگو می خواندند حاظر نشدند او را میانشان بپذیرند نابود شدند.
[quote='aryoua']نقل قول از issamm:در کتاب آشنایی با صادق هدایت نوشته مصطفی فرزانه از زبان هدایت نقل شده
متأسفانه سند سستی را معرفی کردید. و به احتمال قوی ساختگی است. در کتابی که معرفی کردید از فواید فحش دادن از زبان صادق هدایت هم نقل شده: «آدم بدون فحش ، دق می کند . و در توجیه این مسئله می گفت که : "اگر کتابهای فروید را خوب خوانده باشی ، می دانی که فحش دادن از اصول تعادل آدمیزاد است . اگر فحش نباشد ، آدم دق می کند ... زبان فارسی اگر هیچ چیز نداشته باشد ، فحش آبدار زیاد دارد . ما که سر این ثروت عظیم نشسته ایم ، چرا ولخرجی نکنیم ؟ هان دوست عزیزم ؟ ... » کسانی که با قلم و زبان هدایت آشنا هستند یقیناً به دروغ بودن این نقل قول حکم می دهند.
اینها کم از سخنان محمدرضا سرشار ندارد که اندر فواید مشروب خواری از هدایت مطلبها نوشته اند. بعضی دیگر او را بودایی معرفی کردند. بعضی دیگر گفتند توده ای کمونیست بوده.
وقتی صادق هدایت که آن اظهارات تند را در مورد اسلام در کتاب توپ مرواری داشته چرا باید خجالت بکشد که این اظهار نظر که شما به او نسبت داده اید را خودش در جایی ننوشته باشد؟[/quote]
شما نامه های هدایت به شهید نورایی رو هم چک کنید ، کم فحش نداده هدایت. بعد اینکه شما چطور با نحوه حرف زدن هدایت آشنایی؟ مگه هم دورش هستی؟ اینجا قلم هدایت مطرح نیست بلکه داره از کلامش نقل میکنه که باز هم به نظر من که اکثر آثار هدایت رو خوندم کتاب آشنایی با صادق هدایت و نقل قولهاش به قلم هدایت شباهت داره . چپ زدگی هم در جماعت فرنگ رفته و تحصیل کرده یک چیز شایع بوده در دوران پهلوی ها. هدایت هم مستثنی نیست. هدایت هرچی جلوتر میره در آثارش رنگ و بوی جریان چپ بیشتر مشاهده میشه . اتفاقا آشنایی با صادق هدایت به نظر من سند محکمی هست
[quote='issamm']در کتاب آشنایی با صادق هدایت نوشته مصطفی فرزانه از زبان هدایت نقل شده[/quote]
متأسفانه سند سستی را معرفی کردید. و به احتمال قوی ساختگی است. در کتابی که معرفی کردید از فواید فحش دادن از زبان صادق هدایت هم نقل شده: «آدم بدون فحش ، دق می کند . و در توجیه این مسئله می گفت که : "اگر کتابهای فروید را خوب خوانده باشی ، می دانی که فحش دادن از اصول تعادل آدمیزاد است . اگر فحش نباشد ، آدم دق می کند ... زبان فارسی اگر هیچ چیز نداشته باشد ، فحش آبدار زیاد دارد . ما که سر این ثروت عظیم نشسته ایم ، چرا ولخرجی نکنیم ؟ هان دوست عزیزم ؟ ... » کسانی که با قلم و زبان هدایت آشنا هستند یقیناً به دروغ بودن این نقل قول حکم می دهند.
اینها کم از سخنان محمدرضا سرشار ندارد که اندر فواید مشروب خواری از هدایت مطلبها نوشته اند. بعضی دیگر او را بودایی معرفی کردند. بعضی دیگر گفتند توده ای کمونیست بوده.
وقتی صادق هدایت که آن اظهارات تند را در مورد اسلام در کتاب توپ مرواری داشته چرا باید خجالت بکشد که این اظهار نظر که شما به او نسبت داده اید را خودش در جایی ننوشته باشد؟
[quote='aryoua']نقل قول از issamm:نقل قول از همای ابد: اصلا نکنداسلام را هم یهود ساخته باشد برای اینکه دشمنی داشته باشد؟
خوبه صادق هدایت یه چیزی انداخت تو دهن شماها که بیاین قرقره کنید.
ببخشید صادق هدایت کجا گفته که اسلام ساخته یهود است؟[/quote]
در کتاب آشنایی با صادق هدایت نوشته مصطفی فرزانه از زبان هدایت نقل شده
[quote='issamm']نقل قول از همای ابد: اصلا نکنداسلام را هم یهود ساخته باشد برای اینکه دشمنی داشته باشد؟
خوبه صادق هدایت یه چیزی انداخت تو دهن شماها که بیاین قرقره کنید.[/quote]
ببخشید صادق هدایت کجا گفته که اسلام ساخته یهود است؟
[quote='همای ابد'] اصلا نکنداسلام را هم یهود ساخته باشد برای اینکه دشمنی داشته باشد؟ [/quote]
خوبه صادق هدایت یه چیزی انداخت تو دهن شماها که بیاین قرقره کنید. آخه بر چه اساس و منطقی میگید اسلام رو یهودیا ساختن؟ بابا منم بیدینم ولی دری وری گفتن هم حدی داره. کلا ما خودمونو ول کردیم هی دنبال مقصر میگردیم . بابا مشکل خودمونیم. اگر کشورای دیگه باعث بدبختی ما میشن به خاطر ضعف های خودمونه. حالا هی بشین داستان بباف
دین و دین و دین.
تمام مصیبت مردم خاورمیانه. 1400 پیامبر، فقط در این مساحت کوجک از جهان. مسخره تر، دفن هر 1400 تایشان در کنار کعبه، در یکی ازبرهوت ترین بخش های عربستان!معجزه! چه ماورایی و خدایی!
مصیبت را در سالهای جنگ ایران پیدا کنید. وقتی که خمینی گفت: جنگ نعمت است.جنگ مقدس است. بله جنگ نعمت است. جنگ نعمت است وقتی به وسیله ی آن مخالفانت را میان کشتار و بمباران و حول و ولای مرگ بین مردمی مصیبت زده و حواس پرت، مثل گوسفند به مسلخ می بری. بلی شیخ! جنگ مقدس است وقتی گرد مرگ مردم را به نان سیاهی قانع می کند. مهم است که نسلی میان مصیبت بزرگ شود و حال و روزش این باشد؟ و مردمی هنوزهم نفرت پراکنانه شعار مرگ می دهند و خواهند داد و هنوز هم سقف خانه هایمان را گرد مرگ پوشانده. واسلام به دنبال نعمت جنگ، به در خانه اسرائیل دخیل بسته... وکودکانه با پهباد هایش سیخونکش می زند. وچه زیبا و طنازانه عمر حکومت ها و دین ها و پیامبر ها به هم گره می خورد! گاهی با دیدن دشمن دشمن کردن ها و وجود تئوری قلعه و محاصره و ... به این فکر می کنم، نکند این توهم توطئه ها راست بگویند؟ اصلا نکنداسلام را هم یهود ساخته باشد برای اینکه دشمنی داشته باشد؟ چه نعمتی است دشمن وقتی بقای قدرتت را سر این مردم فلک زده طولانی تر می کند. تا اسلام هست، یهود هم هست. تا ج.ا و حزب الله هست،اسرائیل هم هست. تا سپاه پاسداران هست، داعشی هم هست... وگرنه این ها به تنهایی مگر به چه درد می خورند؟ به تنهایی وجودشان چه دلیلی دارد؟
ننگ بر انهایی که فکر می کنند این ها تفاوتی با هم دارند. ننگ برانهایی که نشسته اند ترامپی، اسرائیلی، انگلستانی جیزی بیاید نجات شان بدهد. اینها از منتظران مهدی هم دیوانه ترند....
تکانی به خودتان بدهید. هرچند امیدی به رنسانس ایران نیست وقتی این بار واقعا مردم ایران با غرب و شرق مواجه خواهند بود که منافعشان، پیشرفت مان را بر نمی تابد. شاید عراق بعدی هم عربستان باشد. تازه ان وقت مردمی خواهند بود که با شور ملی و آریایی نفرین مرگشان را به سمت عرب ها روانه کنند!
حزب الله لبنان: خط مشی، گذشته و آینده آن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک