رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ و فرهنگ ساسانی
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
پیشگفتار مولف برای ترجمه فارسی:
مقالاتی که پیش رو دارید نتایج سلسله تحقیقاتی است که در دوره دکتری خود در دانشگاه کالیفرنیا - لوس آنجلس و چند سالی به عنوان استاد تاریخ دنیای باستان در دانشگاه کالیفرنیا - فولرتون انجام داده ام. بیشتر این مقالات درباره دنیای ایران در اواخر عهد باستان و حاصل نحوه آموزش من در آمریکاست. در حال حاضر تاریخِ فرهنگ موضوع اصلی مورد علاقه من است که نطقه آن در این مطالعات دیده میشود. برای انجام این کار مطالعه در چند زمینه لازم بوده که عبارتند از آموختن زبانهای هندوایرانی به ویژه پهلوی ساسانی؛ تئوری تاریخ و رشته تاریخ و سرانجام آموزش و استفاده از فرهنگ مادی، دو اصل اول را در دانشگاه کالیفرنیا نزد هانس پیتر اشمیت، استاد زبانهای هندوایرانی و مایکل مورنی استاد تاریخ خاورمیانه و اواخر عهد باستان آموختم. اصل سوم را در موزه سکه شناسی آمریکا (نیویورک) نزد مایکل بیتس سکه شناس خاورمیانه، فرا گرفتم. برای درک تاریخ فرهنگ ساسانی می بایستی تواماً از این سه اصل استفاده میشد اما هر کدام از این رشته ها به خودی خود جای تحقیق دارند که در این مقالات نمایان هستند. مقالات آغازین این مجموعه درباره سکه شناسی و کاربرد آن در شناخت تاریخ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. قسمت دوم به تاریخ فرهنگی و فکری ساسانی و قسمت سوم به اهمیت متون پهلوی برای شناخت ذهنیت ایرانیان می پردازد. بیشتر این مقالات از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۰ م نوشته شده اند و چاپ آنها به دلیل فرایند پیچیده چاپ مقالات آکادمیک در غرب به طول انجامیده است و همان طور که ذکر شد سیر اولیه تفکر مرا نمایان میکند و امیدوارم مورد توجه خوانندگان قرار گیرد. چاپ این مقالات مدیون حمایت و کمک چندین نفر است آقای ابوالفضل خطیبی در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، آقای علی دهباشی ناشر و سردبیر مجله بخارا؛ آقای امیر کاوس بالازاده استاد دانشگاه و آقای مهرداد قدرت دیزجی مترجم مقالات.
تورج دریایی
لوس آنجلس، اسفندماه ۱۳۸۱
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1397/02/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ و فرهنگ ساسانی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با سلام و درود بر گردآورندگان این گنجینه بسیار خوشحال شدم از آشنایی با سایت کتابناک،، آرزو میکنم در راه خود استوار و پویا و پرتوان باشید.
پیوند
تاریخ و فرهنگ ساسانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک