رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ترسا، دختر مسیحی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 14 رای
بررسی دیدگاه برخی از نظریه پردازان معاصر تئاتر و مقایسه آن با تعزیه

هدف اين نوشته كوشش براي شناسايي كلام نهايي تئاتر در دوره‌هاي گوناگون تاريخ در جوامع بشري است. مولف اين اثر سعي در بازنمايي انگيزه‌هاي اصلي تئاتر در سير تكامل جوامع بشري و جايگاه و رسالت آن دارد.
مولف در اين اثر با نگاهی گذرا به نظریات مشابه با شکل اجرای تعزیه و با در نظرگرفتن توصیف نمایش «دختر مسیحی» به وسیله «کنت دوگوبینو» سعي كرده تا آنجا که ممکن است شباهت‌ها و نقاط قوت تعزیه را در مقایسه با شكل‌هاي دیگر نمایش توضیح دهد.
وي تاكيد مي‌كند در تمام این نقطه نظرها دو مورد برای تولید تئاتر به طور مشخص مشترک است که بدون این دو تئاتر پدید نمی‌آید، این دو مورد «بازیگر» و «تماشاگر» است که خروجی آن هنر تئاتر را شکل می‌دهد.
به اعتقاد عزيزي این اساس انجام کار تمام تئاترها در گونه‌های مختلف است و آنچه اختلاف‌ها را شعله‌ور می‌کند، خروجی تئاتر است، اینکه آیا این تئاتر طبقه ويژه‌اي را دربرمی‌گیرد یا خیر؟
مولف در مقدمه اين كتاب درباره تاريخ جديد بشر در ارتباط با تئاتر نوشته و مي‌افزايد: آنچه از تاريخ جديد بشر در ارتباط با تئاتر مي‌توان دريافت، اين است كه تئاتر پس از گذر از مقام فعاليت آييني نمايشي نه در مقام پاسخگويي به سوالات گوناگون بشر در مقابل هستي و روابط ميان انسان‌ها، بلكه بايستي به منظور تهذيب و بازنمايي رفتارهاي انساني، نابساماني‌ها، كاستي‌ها، قدرت‌هاي ماوراءالطبيعه و رفتارهاي زندگي اجتماعي، الگويي را نشان دهد؛ شان زندگي و رفتار جمعي را به عنوان وسيله‌اي مناسب‌تر در مقابل جنگ و ستيز به نمايش گذارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ataman
Ataman
1397/01/31
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ترسا، دختر مسیحی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ترسا، دختر مسیحی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک