رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نادر صاحبقران: نادرشاه بر مبنای اسناد خطی

نادر صاحبقران: نادرشاه بر مبنای اسناد خطی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 29 رای
کتاب پیش رو از آن جهت «نادر صاحبقران» نامیده شده که قهرمان آن یعنی نادر در روزگار خود چنین عنوانی را با مهرهایش انتشار داده بود. پادشاهی که شاه شاهان بود و کشور پهناورش از شمال و شرق و جنوب به حدود امپراتوری ساسانیان رسیده بود. پایتختش بر روی زین اسب مستقر بود و شاهان جهان پیشانی بر خاک آستانش می سائیدند.

این مرد بزرگ تاریخ ایران و جهان، عصارۀ شجاعت و غیرت و جسارت و پردلی و پهلوانی و شمشیرزنی و تلاش و کوشش و آزاد منشی و دادگری و ترقی خواهی و میهن پرستی بود، که همواره با ضعف و بی تفاوتی و خرافه پرستی و زبونی که عوامل تمام بدبختی ها و عقب ماندگی های فرش بشراند، در حال مبارزه بود. هر چند که نادر در مسیر زندگی پرفراز و نشیب خویش، ستم هایی روا داشت که هیچ آدم منصفی تایید نمی کند.
اما باید دید که سرزمین ایران در روزگار انحطاط صفویه و روی کار آمدن او با چه سرنوشت شوم و فلاکت بار و پریشان احوال و نظام گسیخته و اشغال شده و ناموس بر باد رفته ای مواجه گشته بود، که او با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر شبانه روزی و فداکاری خویش و همت جوانان و مردان غیور ایران زمین توانست در کوتاهترین زمان، از کشوری ذلیل و زبون با مردمانی ضعیف و ناتوان و تنبل و خرافاتی و بی تفاوت، کشوری سرافراز و مترقی با مردمانی دلیر و دشمن شکن و فاتح و منظم در عرصۀ گیتی پدید آورد که ستون های کاخهای عظیم سلاطین و امپراتوران قدرتمند جهان را به لرزه در آورد.
کتاب نادر صاحبقران از اوضاع اجتماعی ایران در دوران تولد نادرشاه شروع می شود و تمام ماجراهایی که از آن به بعد رخ می دهد و مربوط به نادر شاه می باشد را بازگو می کند در واقع این کتاب یکی از کامل ترین مجموعه ها برای شناخت کامل نادرشاه و آگاهی از فتوحات و نحوۀ مرگ او و هر چیزی که به نادر شاه مربوط می شود را شامل می گردد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نادر صاحبقران: نادرشاه بر مبنای اسناد خطی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
من٠کتاب تاریخ٠ایران زمینم دوست دارم
نادر صاحبقران: نادرشاه بر مبنای اسناد خطی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک