رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اژدهای شکیبا: چین دیروز، امروز و فردا

اژدهای شکیبا: چین دیروز، امروز و فردا
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 18 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 18 رای
در این کتاب پس از پیشگفتار و مقدمه، دیگر مطالب در پنج بخش شامل « بخش اول: تاریخ و اندیشه چین در دوران باستان» ، «بخش دوم: تاریخ و اندیشه چین در عصر میانه»، «بخش سوم: تاریخ و اندیشه چین در دوران معاصر»، «بخش چهارم: از انقلاب 1949 تا عصر حاضر» و « بخش پنجم: چین امروز» تنظیم شده است.

در بخشی از پیشگفتار کتاب آمده است: «روند وادادگی نظام‌های کمونیستی در برابر موج عظیم جهانی شدن یکسان نبود. برخی همچون شوروی و اقمار آن، شاهد یک فروپاشی عظیم بودند، به گونه‌ای که نظام جایگزین، بر خاکستری از گذشته بنا گردید. این مناطق علاوه بر دست شستن از آرمان‌های موعود، تن به یک فروپاشی سیاسی و تجزیه سرزمینی دادند و جغرافیای سیاسی آنان شکل دیگری یافت. در این میان، جمهوری خلق چین را می‌توان یک استثنا دانست. این کشور توانست با بهره گرفتن از شرایط جدید جهانی، طی دهه های 80 و 90 میلادی، شیوه جدیدی از نوسازی و ورود به جهان صنعتی، بدون فروپاشی سیاسی را آزمون کند.»

در این کتاب می‌خوانیم: چین پس از مائو به رهبری دنگ شیائو پینگ با درک فضای جدید نظام بین‌الملل در اواخر دهه هفتاد، سیاست « اصلاحات» و « درهای باز» را در پیش گرفت و خط‌ مشی عملگرایانه‌ای را دنبال کرد که مهمترین مشخصه آن تأکید بر رشد اقتصادی و ثروتمند شدن کشور بود که طی سه نسل از نخبگان چین استمرار یافت و در هر نسل نیز بر شدت عملگرایی و وجه تکنوکرات نخبگانش افزوده شد. با این همه باید توجه کرد که توسعه سریع اقتصادی و تحولات اجتماعی و جهانی، نخبگان چین را به درک این واقعیت نایل کرده است که هرچند آنان تمایلی برای قبول نسخه‌های سیستم سیاسی نظامهای غربی ندارند اما برای کسب مشروعیت و استمرار مقبولیت حزب کمونیست از انجام برخی اصلاحات در ساختار سیاسی ناگزیرند...
«اژدهای شکیبا» در حقیقت تلاشی است برای گشودن افقی جدید و منطبق با واقعیت‌های چین امروز. سه بخش نخست کتاب به طور عمده به حوزه‌هایی از جامعه چین پرداخته که رد پای آنها را می‌توان به وضوح در چین امروز و شیوه برگزیده شده توسط نخبگان این کشور برای دستیابی به توسعه دید. در دو بخش پایانی کتاب، «چین معاصر» را از منظری علمی و کاربردی مورد مطالعه قرار داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1397/01/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اژدهای شکیبا: چین دیروز، امروز و فردا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
اژدهای شکیبا: چین دیروز، امروز و فردا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک