رسته‌ها

تمدن و فرهنگ ایران از آغاز تا دوره پهلوی

تمدن و فرهنگ ایران از آغاز تا دوره پهلوی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 34 رای
مقصود مؤلف از تدوین این مختصر آشنایی دانشجویان و خوانندگان با فرهنگ و تمدن متعالی ایرانی بود. از این‌رو همه سعی نگارنده مصروف بر آن شده که تمدن دوهزار وپانصدساله ایرانی را در مجموعه‌ای کوتاه فراهم آورد تا فراگیری مطالب آسان باشد و دانشجو ضمن آنکه در فراخنای فرهنگ ایرانی سیر می‌کند، دقایق آن را به خاطر بسپارد و آن را چراغی روشن فرا راه پژوهش‌های آتی خویش قرار دهد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
469
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
khar tu khar
khar tu khar
1396/12/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تمدن و فرهنگ ایران از آغاز تا دوره پهلوی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
یه چیزی هم اینجا دربارۀ ناشر این کتاب عرض کنم و دیگه دکانم رو ببندم. دانشگاه سپاهیان انقلاب بعد از انقلاب سفید شاه و تشکیل سپاهیان دانش، سپاهیان بهداشت، و سپاهیان ترویج آبادانی و مسکن تأسیس شد. این سپاهی‌ها کارشون مثل جهاد سازندگی الآن بود و جوونها، چه دختر و چه پسر، بعد از دیپلم، دو سال به عنوان سربازی با لباس نظامی در روستاها به امر تدریس یا انجام کارهای بهداشتی یا راهنمایی‌های مربوط به کشاورزی مشغول می‌شدن. البته سربازی دخترها اجباری نبود. دانشگاه سپاهیان انقلاب هم اصول و اهداف و روشهایی مثل دانشگاه پیام نور امروز داشت و کلاسهاش غیرحضوری بود امّا توی یکی از شبکه‌های دوگانۀ تلویزیون هم اساتید مشهوری جزوات و کتابهای درسیش رو تدریس می‌کردن. فکر کنم سال 56 این دانشگاه به صورت دانشگاه آزاد ایران در اومد، نه دانشگاه آزاد اسلامی امروز که اسماً از 61 و رسماً چند سال بعدش شروع به کار کرد. اون هم انتفاعی بود.
این کتاب رو من چهل و چند سال پیش در محضر دکتر رادمنش به عنوان کتاب درسی خوندم. اون زمان دکتر رادمنش پیرمرد ریزنقشی بود که موهاشو حنا می‌گرفت به نظرم. 3-4 سال پیش هم که گذارم به دانشکدۀ ادبیّات دانشگاه تهران افتاد دیدم دقیقاً به همون صورت و شکل و شمایل مونده‌، بی هیچ تغییر ظاهری و بدون هیچ نشانه‌ای از کهولت، همونجور چابک و چالاک! دکتر عیسی صدّیق هم کتاب مفصّلی در زمینۀ تاریخ تمدن و فرهنگ داره، به نظرم در 2 جلد که یکی مربوط به دنیاس و یکی ایران. این درس تاریخ تمدن و فرهنگ رو تا اوایل دهۀ 50 دکتر صدّیق تدریس می‌کرده و دکتر شاه‌حسینی از شاگردهاش بوده. خیلی دنبال این کتاب هستم ولی فقط خلاصه‌ای از اون تو اینترنت هست. کتاب 4 جلدی یادگار عمر دکتر صدّیق را به یکی دادم تا اونو اسکن کنه و برای استفادۀ همه تو اینترنت بذاره که متأسّفانه خبری ازش نیس. خاطرات دکتر صدّیق هست و با خاطرات عبدالرّحیم جعفری، صاحب انتشارت امیرکبیر در قبل از انقلاب، با عنوان در جستجوی صبح، فکر کنم تاریخ زندۀ فرهنگ ایران در 100 سال اخیر بشه حسابشون کرد.
تمدن و فرهنگ ایران از آغاز تا دوره پهلوی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک