رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کتاب اروپا 8: ویژه مسائل انگلستان

کتاب اروپا 8: ویژه مسائل انگلستان
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 19 رای
شناخت دولت‌ها و کشورها و آشنایی مستمر با اهداف، سیاست‌ها و نیز برنامه‌های آنان به همراه توانمندی‌ها و آسیب‌پذیریهایشان، از ابزار ضروری تصمیم‌گیری و تبیین برنامه‌های آتی هر کشور نسبت به کشورها یا مناطق مختلف جهان می‌باشد. این امر باید در دستور کار پژوهشگران حوزه روابط بین‌الملل در ایران نیز قرار گیرد تا شناخت درست و مناسبی را از کشورهای مهم جهان ارائه دهند تا تصمیم‌گیران و دولتمردان ایران بتوانند با آگاهی و بینش عمیقی به سیاست‌گذاری بپردازند.
در همین رابطه، از آنجایی‌که انگلستان یکی از قدرت‌های مهم تأثیرگذار در مسائل داخلی و نیز روابط خارجی کشورهای منطقه بوده است و هنوز نیز پس از گذشت بیش از ربع قرن از خروج این کشور از منطقه شاهد پیامدهای اقدامات آن در گذشته از جمله ایجاد رژیم صهیونیستی هستیم، ضروری جلوه می‌کند که در ابعاد مختلف به بررسی این کشور و نقش جایگاه آن در تحولات مختلف پرداخته شود.
گفتنی است که این کشور هم‌اکنون نیز از نقش مهمی در بسیاری مناطق از جمله خاورمیانه برخوردار است و یکی از متحدین ایالات متحده در جنگ ضد تروریسم محسوب می‌شود که جایگاه خاصی را در تحولات جهانی به آن بخشیده است.
کتاب حاضر با توجه به ضرورت ذکر شده در فوق و با نگاهی به اهداف ذیل تدوین شده است:
• ایجادی شناختی کلی از کشور انگلستان برای صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به این حوزه؛
• ارائه تحلیلی به دور از هرگونه جهت‌گیری در رابطه با مسائلی نظیر «صهیونیسم در انگلیس» و «جایگاه مسلمانان» در این کشور؛
• بررسی رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا که در سال‌های اخیر با فرازونشیب‌هایی همراه بوده است؛
• بررسی روابط انگلستان و ایالات متحده از منظر تفکرات نومحافظه‌کاری؛ و
• معرفی موضوعات جدیدی از جمله صهیونیسم و مسلمانان در انگلیس برای مطالعات گسترده‌تر.
در راستای این اهداف، کتاب حاضر در هفت فصل به بررسی نقش و جایگاه کشور انگلیس در ابعاد مختلف، اما با تأکید بر تحولات کنونی می‌پردازد:
فصل نخست با عنوان «برآورد سرزمینی انگلستان» به بررسی موقعیت سرزمینی، وضعیت توپوگرافی و طبیعی، مسائل جمعیتی و مشکلات سرزمینی این کشور می‌پردازد.
فصل دوم نیز با عنوان «برآورد سیاسی- امنیتی انگلستان» به همین صورت تلاش دارد دیدی کلی از جایگاه، تشکیلات و مسائل سیاسی در این کشور را ارائه دهد. از جمله موضوعات مورد توجه در این فصل می‌توان به بررسی ساختار و ماهیت نظام سیاسی، سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی، برآوردی از احزاب و گروههای سیاسی، گروههای ذی‌نفوذ و مشکلات سیاسی این کشور اشاره نمود.
در فصل سوم تحت عنوان «نگاهی به احزاب عمده و مؤثر در انگلستان» با در نظر گرفتن اهمیت و سابقه حضور و فعالیت احزاب در انگلستان، به معرفی احزاب مهم محافظه‌کار، کارگر و لیبرال دموکرات به عنوان سه گروه اصلی در این کشور و برنامه‌های مورد نظر آنها در زمینه سیاست خارجی (با توجه به اهمیتی که این برنامه‌ها در رفتار بین‌المللی این کشور داشته) و انتخابات عمومی سال‌های 2001 و 2005 پرداخته شده است.
فصل چهارم با عنوان «بررسی رابطه انگلستان و اتحادیه اروپا» تلاش دارد با بررسی نقش و جایگاه بریتانیا در اتحادیه اروپا، نقاط اشتراک و اختلاف احزاب و گروههای سیاسی این کشور در این مورد را بیان کرده و درک روشنی را از تحولات آتی مرتبط با آن ارایه نماید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/20
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کتاب اروپا 8: ویژه مسائل انگلستان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کتاب اروپا 8: ویژه مسائل انگلستان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک