رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 16 رای
باقر ساروخانی (۱۳۱۸-) استاد دانشگاه و پژوهشگر حوزه جامعه‌شناسی است.

برگرفته از مقدمه کتاب:
«در بین تمامی نهادها، سازمان‌ها و تأسیسات اجتماعی، خانواده نقش و اهمیتی خاص و بسزا دارد. تمامی آنان که در باب سازمان جامعه اندیشیده‌اند، همه مصلحین، حتی رؤیاگرایان و آنان که به ناکجاآباد روی کردند، بر خانواده و اهمیت حیاتی آن برای جامعه تأکید ورزیده‌اند. به درستی هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند ادّعای سلامت کند، چنانچه از خانواده‌هایی سالم برخوردار نباشد. باز بی هیچ شبهه، هیچ یک از آسیب‌های اجتماعی نیست که فارغ از تأثیر خانواده پدید آمده باشد. به بیان اتوکلاین برگ، فرزند پدر بشر است، یعنی اوست که رسالت تداوم نسل‌ها را درخود دارد و هم اوست که کیفیت و کمیت نسل فردا را رقم می‌زند...»

ساروخانی همچنین در پیشگفتار این کتاب درباره چگونگی نگارش آن می‌نویسد: «اثری که بدین‌سان تقدیم جامعه دانش‌پژوهان فارسی زبان می‌شود، حاصل نزدیک به بیست و پنج سال کار آموزش و پژوهش در زمینه جامعه‌شناسی خانواده در ایران و کشورهای دیگر است. پذیرش موضوع «گزینش همسر در ایران و غرب» به عنوان رساله اصلی دکترای این جانب در سوربن به وسیله ژان استوتزل استاد عالی قدر به سال ۱۳۴۲، آغاز راه بود. پس از آن در سال ۱۳۴۷ با تقبل درس جامعه‌شناسی خانواده در دانشگاه تهران، بعد آموزش نیز بدان افزوده شد و این هر دو (پژوهش و آموزش)، از آن تاریخ تاکنون ادامه داشته است....»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/16
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بسیار عالی!
واقعا کتاب‌های خوبی اینجا است برای مطالعه و تحقیق.
مقدمه ای بر جامعه شناسی خانواده
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک