رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
سیاست شناسی: مبانی علم سیاست
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 26 رای
در این اثر که در ده فصل تنظیم شده است ، سعی گردیده با بهره گیری از نظریه ها و رویکرد های گوناگون تصویر نسبتا روشنی از حدود و ثغور این رشته دانشگاهی ارائه شود و با استفاده از رویکرد های عقل باوری ، ساختار گرایی و فرهنگ گرایی کنش های سیاسی مورد ارزیابی قرار گیرد . در چهارچوب رفتار شناسی سیاسی مسائلی چون جامعه پذیری ، فرهنگ و مشارکت سیاسی بررسی شده است . در این کتاب منابع عمده ی تعارضات سیاسی ( توزیع قدرت ، هویت اجتماعی ، ایده ها و ارزش ها ) شناسائی گردیده و ماهیت ، توزیع و پویش قدرت در سطوح خرد ، میانی و کلان تجزیه و تحلیل شده است . در پایان چهار گرایش عمده (سیاستهای مقایسه ای ، اندیشه سیاسی ، سیاست گذاری عمومی و روابط بین الملل ) به منظور نشان دادن حدود و ثغور رشته سیاست مورد بررسی قرار گرفته است .

سرفصلها:
فصل اول: علوم سیاسی و هم پیوندیهایش
فصل دوم: آنچه که سیاست در مورد آن هست
فصل سوم: چگونگی تجزیه و تحلیل سیاست
فصل چهارم: چگونگی تئوریزه کردن سیاست
فصل پنجم: چگونگی بررسی دولت
فصل ششم: رفتار شناسی سیاسی
فصل هفتم: سیاست شناسی مقایسه ای
فصل هشتم: سیاست شناسی و اندیشه سیاسی
فصل نهم: سیاست شناسی و سیاست گذاری عمومی
فصل دهم: سیاست شناسی و روابط بین الملل
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/04/22
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سیاست شناسی: مبانی علم سیاست

تعداد دیدگاه‌ها:
2
چندی پیش دکتر مهدی ذاکریان در برنامه گفتگو محور شیوه که با افزایش اعتراضات به کشته‌ شدن مهسا امینی از شبکه چهار سیمای تلویزیون دولتی شروع به پخش کرده است، به حق از زنده یاد دکتر سید عبدالعلی قوام یاد کرد؛
"هر کانالی که می زنیم، دکتر فواد ایزدی حضور دارد. خیلی هم خوب است. اما چرا سایر اساتید در صداوسیما نیستند؟ چندی پیش پدر روابط بین الملل ایران، دکتر عبدالعلی قوام درگذشتند. چرا ایشان دعوت نمی شدند؟"
با آنکه از زمان چاپ اول این کتاب در سال 1389 نزدیک 12 سال می گذرد اما به گمانم هنوز یکی از بهترین منابع در زبان فراسی برای کسانی است که می خواهند با مبانی علم سیاست آشنا باشند بویژه برای کسانی که در مقطع لیسانس رشته آنها علوم سیاسی نبوده و علاقه مند هستند در مقاطع بالاتر در یکی از رشته های علوم سیاسی یا روابط بین الملل ادامه تحصیل بدهند.
سیاست شناسی: مبانی علم سیاست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک