رسته‌ها
خاطرات خدمت در فلسطین 1325 - 1320
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
فرزند ضیاءالدین كیانورى و نوه‏ ى شیخ فضل‏الله نورى، در 1296 در تهران متولد شد. وى تحصیلات خود را در تهران، پاریس و آمریكا باتمام رسانید و درجه‏ى فوق لیسانس دریافت كرد و به استخدام وزارت امور خارجه درآمد و مشاغلى را در ایران و خارج از كشور احراز نمود كه اهم آنها عبارتند از:
رایزن و معاون نمایندگى ایران در سازمان ملل متحد، ریاست اداره چهارهم وزارت امور خارجه، سركنسول ایران در استانبول با سمت وزیر مختارى، مدیر كل وزارت امور خارجه، وزیر مختار و بعدا سفیر كبیر در كشور كانادا.
این کتاب شرح خاطرات «فضل الله نورالدین کیا» یکی از صاحب منصبان وزرات امور خارجه در رژیم سابق است که مدارج اداری را تا سفارت و معاونت وزارت امور خارجه طی کرده است. وی فرزند ضیاالدین نوری و نوه پسری شیخ فضل الله نوری است. نورالدین کیا در سال 1319به خدمت وزارت امور خارجه در آمد و نخستین ماموریت خارج از کشور را با عزیمت به سوئد آغاز کرد. او از سال1320 تا 1325 در مقام کنسول‌ یار ایران در فلسطین تحت قیمومیت انگلستان و شرق اردن ماموریت داشت. کتاب حاضر به شرح خاطرات این دوره از خدمت او اختصاص دارد.
در این خاطرات، افزون بر گوشه‌هایی از تاریخ معاصر و سیاست خارجی ایران در دوران پهلوی این موضوعات نیز آمده است: خلاصه‌ای از تاریخ و جغرافیایی فلسطین، چگونگی مهاجرت و شکل‌گیری گروه‌های سیاسی یهودیان، اوضاع و احوال مسلمانان و روابط آن‌ها با قوم یهود، چگونگی شکل‌گیری نهضت‌های آزادیخواهی در سرزمین مقدس، و تصمیمات مجامع بین المللی در مورد تقسیم فلسطین. تعدادی عکس از نویسنده و بستگان و رجال سیاسی آن دوران و فهرست اعلام ضمیمه کتاب است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
473
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خاطرات خدمت در فلسطین 1325 - 1320

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خاطرات خدمت در فلسطین 1325 - 1320
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک