رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ کرد در قرن 16 میلادی
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 20 رای
نویسنده در تحقیق حاضر بر پایه کتاب 'شرفنامه', نوشته 'شرف‌خان بدلیسی 'در قرن شانزدهم میلادی, تلاش می‌کند موقعیت و شرایط سرزمین کردستان و مردم کرد را ـ که مصادف با عصر صفوی و جنگ و جدال صفویان با دولت عثمانی بود ـ بازسازی و تحلیل و توصیف نماید .کتاب با مقدمه‌ای مبسوط در معرفی و نقد منابع مهم تاریخ کرد در قرون میانه آغاز می‌شود .مطالب کتاب از سه بخش تشکیل شده است . بخش اول درباره اهمیت و ویژگی‌های 'شرفنامه', زندگی‌نامه مولف آن (شرف‌خان بدلیسی), منابع مورد استفاده شرف‌خان, مورخانی که از این کتاب استفاده کرده‌اند و بالاخره نقش شرفنامه در تاریخ‌شناسی کرد است .بخش دوم با مروری کوتاه بر گذشته کهن و سرگذشت تاریخی و آداب و رسوم, دین, نژاد و موقعیت جغرافیایی کردها آغاز می‌شود و با بحث درباره کیفیت روابط و نحوه برخورد حکومت‌های صفوی و عثمانی با کردها, نیز قیام‌های عشایری کرد در قرن 16ادامه و خاتمه می‌یابد . موضوع بخش سوم, ساختار و سرگذشت امیرنشین‌های کرد, به ویژه در قرن 15و 16 میلادی است که به این جنبه‌ها اشاره شده است .منشور فرمانروایی و اداره امیرنشین, زمینداری و روش جمع‌آوری مالیات (اقطاع, سیورغال و تیول, ملک, مزارع موقوفه, اراضی اختصاصی, املام عام المنفعه), روش جمع‌آوری مالیات, مالیات امور دینی و آداب و رسوم, صنعت, بازرگانی, روشنفکری و مدنیت .در پایان کتاب, یادداشت‌های بخش‌های سه گانه آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/05/23

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ کرد در قرن 16 میلادی

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام.
خدا قوت و تشکر بابت زحماتی که می کشید. دیشب دیدم که دو جلد از تاریخ جامع ایران را هم آپلود کردید. واقعا تحسین برانگیزه. مدتهاست که برای تکمیل تحقیق خودم دنبال این دو کتاب از آقای دکتر حسین احمدی هستم. شاید دسترسی به این دو کتاب، سخت تر از کتاب هایی که تاکنون آپلود کرده اید نباشد، به همین دلیل امیدوارم کمکم کنید. اگر برایتان مقدور است و دسترسی دارید، لطفا این دو تا را هم آپلود کنید:
- تالشان (از دوره صفویه تا پایان جنگ دوم ایران و روس)، ویرایش دوم، انتشارات وزارت امور خارجه، 1384، شابک 9643613267
- دو رساله و دو گزارش تالش شمالی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، 1390، شابک 9643613267
یک دنیا ممنون.
تاریخ کرد در قرن 16 میلادی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک