رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

اسناد روابط تاریخی ایران و پرتغال - سالهای 1500 - 1758

اسناد روابط تاریخی ایران و پرتغال - سالهای 1500 - 1758
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
مجموعه حاضر در بر دارنده فهرستی از اسناد, نقشه‌ها, سفرنامه‌ها و کتاب‌هایی است که در کشور پرتغال ـ بین سال‌های 1500تا 1758م ـ درباره دریانوردان این کشور در مشرق زمین, به ویژه خلیج فارس تهیه و نگارش شده است. این فهرست تا حدودی نگرش و دیدگاه دولتمردان پرتغالی در برخورد با اقوام, بهره‌گیری از منابع اقتصادی, نحوه حضور و چگونگی برخورد با حکمرانان محلی را نشان می‌دهد. محتوای این مجموعه بر گرفته از منابع مراکز جمع‌آوری اسناد و کتابخانه‌های پرتغال و سایر کشورها مانند اسپانیا, فرانسه و انگلستان بوده است .فهرست این مراکز و منابع مورد استفاده در ابتدای کتاب آمده که از آن جمله‌اند: آرشیو گوا (در بندر گوا در هند), آرشیو شهرداری الواش (پرتغال) آرشیو وزارت امور خارجه پرتغال, آرشیو استان تولدو در مادرید, کتابخانه ملی لیسبون, کتابخانه ملی مادرید, کتابخانه ملی پاریس, کتابخانه ملی ویتوریو امانوئل در شهر رم, کتابخانه عمومی اورآ (پرتغال), کتابخانه واتیکان, موزه بریتانیا در لندن, و آرشیو ملی تورد تومبو در لیسبون (مرکز اسناد ملی پرتغال). ظاهرا اصل این کتاب در سال 1972از سوی موسسه گلبانکیان, با بهره‌گیری از تعدادی محقق و مورخ پرتغالی و کارشناسان آگاه دوران تاریخی مذکور, در کشور پرتغال تهیه شده است, اما در شناسنامه کتاب نامی از تهیه کنندگان اصلی مجموعه ذکر نگردیده است. در لابه‌لای کتاب تصویر نمونه اسناد چاپ شده و در پایان, نمایه اسامی آمده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/06/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اسناد روابط تاریخی ایران و پرتغال - سالهای 1500 - 1758

تعداد دیدگاه‌ها:
1
با توجه به اینکه کتاب مزبور حاوی اطلاعات تاریخی و مستند مفیدی در خصوص بخشی از تاریخ خلیج فارس می باشد خواندن آن را به علاقمندان توصیه می کنم.
اسناد روابط تاریخی ایران و پرتغال - سالهای 1500 - 1758
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک