رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زندگی نامه استیو جابز
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 12 رای
به همراه آلبوم عکس و مستند زندگی

استیون پاول جابز( ۱۹۵۵ -۲۰۱۱ ) کارآفرین و بنیان‌گذار شرکت اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه است.
پدر او یک مهاجر اهل سوریه به نام ابوالفتاح جان جندلی بود که بعدها استاد علوم سیاسی شد. ابوالفتاح در سال ۱۹۵۵ به سان فرانسیسکو رفت و با جوآن کارول شیبل آشنا شد و نتیجه این آشنایی تولد استیو بود.
در آن برهه زمانی امکان بزرگ کردن استیو توسط پدر و مادرش وجود نداشت و در نتیجه تعلیم و تربیت او به پل رینهولد جابز و کلارا هاگوپیان سپرده شد.
در سال ۱۹۷۶، جابز ۲۱ساله به‌همراه دوستش استیو وزنیاک ۲۶ساله، شرکت اپل را تأسیس کردند. اولین رایانهٔ شخصی‌ای که شرکت اپل به بازار معرفی کرد، اپل I نام داشت.
یک سال پس از آن در سال ۱۹۷۷ اپل II نیز راهی بازار شد.
در سال ۱۹۸۵ طی یک اختلاف مدیریتی، جابز اپل را ترک و در همان سال شرکت نکست را تأسیس کرد. از مهمترین محصولات شرکت نکست می‌توان به نکست کامپیوتر اشاره کرد که بعدها میزبان اولین مرورگر وب شد.
در سال ۱۹۹۶ شرکت اپل، شرکت نکست را به مبلغ ۴۲۹ میلیون دلار خرید. طی این معامله استیو جابز، مجدداً به اپل بازگشت. از اتفاقات مهم پس از این مسئله در اپل می‌توان به معرفی آی‌پاد در سال ۲۰۰۱، پرده‌برداری از آی‌تیونزاستور در سال ۲۰۰۳ و معرفی آی‌فون و آی‌پد در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ اشاره کرد.
والتر ایزاکسون(-۱۹۵۲)، نویسنده زندگی‌نامه جابز، اینک مدیرعامل بنیاد اسپن است و پیش‌تر رئیس سی ان ان و دبیر اجرایی مجله تایم بوده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی نامه استیو جابز

تعداد دیدگاه‌ها:
2
I would trade all of my technology for an afternoon with Socrates
استیو جابز : من حاضرم تمام تکنولوژیم رو با یک بعد از ظهر وقت گذراندن با سقراط تجارت کنم
زندگی نامه استیو جابز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک