رسته‌ها

مشت آهنین: سرگذشت ولادیمیر ژابوتینسکی، مناخیم بگین و اسحاق شامیر

مشت آهنین: سرگذشت ولادیمیر ژابوتینسکی، مناخیم بگین و اسحاق شامیر
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 17 رای
کتاب مشت آهنین(سرگذشت ولادیمیر ژابوتینسکی، مناخیم بگین و اسحاق شامیر) نوشته لنی برنر، نویسنده کتاب «صهیونیسم در عصر دیکتاتورها» است. این کتاب افشاگر نکاتی در تاریخ صهیونیسم است که تا به حال نظیرش چنین مدّون و مستند در هیچ کجا دیده نشده است. نویسنده تلاش کرده است تا با یک تامل تاریخی دقیق تجدیدنظر طلبان صهیونیست را معرفی نماید.
لنی برنر نویسنده این کتاب، یک یهودی امریکایی است و به تحقیقات و روزنامه نگاری اشتغال دارد، وی به خاطر سرخوردگی از شیوه ی حاکمیت اسرائیل و پی آمدهای ناشی از اقدامات خشونت بار صهیونیست ها در میان اعراب و یهودیان ساکن فلسطین، دست به یک سلسله تحقیقات عمیق و دقیق تاریخی زده تا ثابت کند آن چه تا کنون توسط صهیونیست ها در فلسطین انجام گرفته مساله ای به کلی مجزّا از یهودیت است و بنیانی دیگر داشته است که برای آگاهی به آن بایستی سازمان تجدیدنظر طلب صهیونیست (Zionist revision) را شناخت.
سازمان تجدید نظر طلبان صهیونیست که بانی گروه های تروریستی مثل «هاگانا»، «اشترن»، «ایرگون» و «بتار» محسوب می شود، افرادی همچون مناخیم بگین و اسحاق شامیر را پرورانده است که هر یک به سهم خویش نقشی انکار ناپذیر در تحکیم پایه های سیاست «مشت آهنین» داشته اند و جالب است بدانیم که سردمداران این سازمان سعی در تشویق یهود ستیزی در کشورهای دیگر دارند برای ترغیب یهودیان به دل کندن از موطن خویش و مهاجرت به فلسطین و از این حرکت خویش نیز ابایی نداشتند چون در همین کتاب اسنادی ارائه می شود که آشکارا نشان می دهد، به خصوص ژابوتینسکی و اسحاق شامیر با فاشیست ها و نازیها همکاری داشته اند تا آن ها را به راه یهودی آزاری سوق دهند و به این وسیله هرچه بیشتر موج مهاجرتهای دسته جمعی یهودیان اروپایی را به فلسطین اضافه کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
363
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1397/01/24

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مشت آهنین: سرگذشت ولادیمیر ژابوتینسکی، مناخیم بگین و اسحاق شامیر

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مشت آهنین: سرگذشت ولادیمیر ژابوتینسکی، مناخیم بگین و اسحاق شامیر
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک