رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فرهنگ تفسیری ایسم ها
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 27 رای
ایسم در لغت به معنای اصالت، اصول، رویه و نمونه آن است و در حالت پسوندی معنای مکتب از آن گرفته می شود. این پسوند (شیسم، سیسم، سیزم) که اصطلاحا به "ایسم" از آن یاد می شود و در گفتگوها و بر سر زبانها جاری است از واژه شیسما گرفته شده که در زبان یونانی به معنای شکاف است و در ابتدا در مورد مسلک ها و انشعابهایی به کار می رفته که از کلیسا و مذهب مسیح منشعب می شده اند و با کناره گیری می نموده اند (اعتزالی و انشعابی) و غالبا این انشعاب و کناره گیری ها را که سبب تضعیف کلیسا و مذهب میشده، جرم و گناه تلقی می نمودند و به چنین فرقه و گروههایی که از کلیسا و روحانیت جدا می شدند و به مفهومی شکاف در مذهب ایجاد می نموده اند، "شیسم" می گفته اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1396/12/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ تفسیری ایسم ها

تعداد دیدگاه‌ها:
1
بدک نیست. از فاشیسم و ناسیونالیسم گرفته تا سمبولیسم و سکسیم، به کوتاهی گفته و از روی آن ناهمیسانی های این "ایسم" ها را میتوان دریافت. نمیدانم چرا اسلامیسم را نگفته است
فرهنگ تفسیری ایسم ها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک